• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 29 آبان 1399
کد مطلب : 116267
+
-

تزریق گاز به سانتریفیوژها

کاظم غریب‌آبادی در صفحه توییترش نوشت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی نیم‌صفحه‌ای در روز گذشته، اعلام کرد بازرسان آژانس در تاریخ ۱۴نوامبر (۲۴آبان)، آغاز تزریق گاز UF6 به یک زنجیره ۱۷۴تایی سانتریفیوژهای IRM2 در کارخانه غنی‌سازی‌ سوخت در نطنز را راستی‌آزمایی کردند.

  حذف یک تروریست در پاکستان
روزنامه Dawn پاکستان نوشت: ملا عمر تروریستی که دولت ایران برای مدتی طولانی او را تحت تعقیب قرار داده بود و 2پسر او روز سه‌شنبه در درگیری در شهر تربت پاکستان کشته شدند. بنا به نوشته این روزنامه پاکستانی، پلیس اعلام کرده است که این تروریست در شهر تربت مخفی شده بود که یک گشت پلیس در یک گشت‌زنی عادی به ‌خودرویی در این منطقه هشدار توقف می‌دهد، پلیس خودرو را تعقیب کرده و به سمتشان تیراندازی می‌کند. تیراندازی شدید مدتی ادامه می‌یابد تا اینکه 3سرنشین خودرو کشته می‌شوند.

   موشک، خط قرمز است
سخنگوی وزارت خارجه درباره شرط و شروط گذاشتن برای برجام گفت: اگر قرار باشد کشوری با شرط و شروطی مواجه شود، این آمریکاست. آمریکا تمام جنبه‌های قوانین و هنجارهای بین‌المللی را نقض کرده است. علاوه بر این، ایران قرار نیست درباره چیزی که پیش‌تر بر سرش مذاکره شده، دوباره مذاکره کند. درباره برجام مذاکره و امضا شده است. بخش مربوط به برنامه موشکی ایران نیز در قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده و بنابراین، ایران قرار نیست بحث چیزی که پیش از این درباره‌اش مذاکره و نهایی شده است را دوباره باز کند. سعید خطیب‌زاده افزود: چیزی که بیش از همه اهمیت دارد این است که ایران کشوری نیست که بر سر امنیت ملی‌اش مصالحه کند. هیچ کشوری این کار را نمی‌کند و ایران نیز به‌عنوان طرفی عاقل این کار را نخواهد کرد. موضوع دفاعی ایران غیرمشروط است و ما درباره آن مذاکره نخواهیم کرد. هرکسی که با ما در ارتباط بوده، می‌داند که اینها همه بیشتر شعارهای کارزارهای انتخاباتی است و اتفاق نخواهد افتاد. اینها خط قرمز هستند.

  تمام مسیر‌ها را می‌رویم
سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در مراسم افتتاح مجازی هنرستان شهدای وزارت امور خارجه در سوسنگرد گفت: همکاران ما در وزارت امور خارجه وظایف و ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند. علاوه بر این دغدغه‌های خود را نسبت به مردم و جامعه هم داریم و از هر مسیری که امکان داشته باشد، برای تحقق اهداف کشور تلاش خواهیم کرد./ایسنا
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :