• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 28 آبان 1399
کد مطلب : 116133
+
-

منع تردد با همکاری نیروی انتظامی

محدودیت‌های کرونایی جدید از روز شنبه (اول آذر) در سراسر کشور آغاز می‌شود. آنطور که علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت تأکید می‌کند حداقل 25مرکز استان در این طرح در سطح هشدار 3(وضع قرمز) قرار دارند. در شهرهای قرمز و نارنجی، پلاک‌‌های بومی حق ورود به سایر شهرها را نخواهند داشت و اگر وارد شوند با جرایم سنگین روبه‌رو خواهند شد. مسئولان علوم‌‌پزشکی استان‌های مختلف که قرار است فهرست نهایی رنگ‌بندی شهرها را براساس آخرین به‌روز‌رسانی فردا (پنجشنبه 29آبان) از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنند، تأکید می‌کنند محدودیت‌های تردد با همکاری نیروی انتظامی، بسیج و فرمانداری‌ها اعمال خواهد شد. ابراهیم سلمانی، سخنگوی علوم‌پزشکی یزد که در هفته‌های اخیر به‌عنوان آلوده‌ترین استان با نسبت شیوع و جمعیت شناخته شده بود، در گفت‌وگو با همشهری از تشکیل یک تیم شامل نیروی انتظامی و فرمانداری هر شهرستان برای اعمال نظارت بر مصوبه‌های ستاد کرونا خبر می‌دهد. در بوشهر هم شرایط مشابه است و سعید کشمیری، رئیس علوم‌پزشکی استان از برگزاری جلسه‌ای برای تقسیم کار در این زمینه در روز چهارشنبه (امروز) خبر می‌دهد. حبیب‌الله خجسته‌پور، جانشین رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونای سمنان نیز تصمیم‌گیری و اعمال محدودیت را منوط به انتشار رنگ‌بندی براساس فرمول جدید از امروز می‌داند. در تهران هم آنطور که فرماندار اعلام کرده، نظارت بر منع تردد شبانه مانند سایر شهرستان‌ها از سوی فرمانداری و با کمک نیروی انتظامی و بسیج انجام می شود.  علاوه بر شرایط بحرانی کرونا در تهران، اصفهان، قم، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان‌رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان‌غربی، مرکزی، کرمان، خراسان‌شمالی، همدان، یزد و کردستان همچنان در وضع قرمز قرار دارند.
براساس آخرین گاه‌نگاری منتشرشده از سوی کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت (هفته منتهی به 23آبان)، ایلام، سمنان، خراسان‌جنوبی، یزد، لرستان، کرمانشاه، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان و خراسان‌شمالی در وضع شیوع با میزان بالای کرونا قرار دارند. در این استان‌ها تحلیل منحنی اپیدمی نشان می‌دهد روند صعودی است یا به‌تازگی یک پیک بیماری به پایان رسیده است.
در کرمان، تهران، آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، قم، خراسان‌رضوی، مرکزی و اصفهان بروز بیماری در حد متوسط نمایش داده شده است و در تحلیل منحنی اپیدمی معمولا شاهد ثبات آمار با تغییرات مختصر هستیم. البرز، چهارمحال و بختیاری، فارس، گلستان، قزوین، مازندران، خوزستان، بوشهر، گیلان، سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان نیز استان‌هایی هستند که بروز کم بیماری در آنها گزارش شده. با وجود این در اغلب این استان‌ها هم تحلیل منحنی روند صعودی را نشان می‌دهد. براساس این آمار، روند کلی بروز بیماری در کشور همچنان صعودی است و اعمال محدودیت‌های جدید از اول آذر کورسوی امیدی ایجاد کرده تا بلکه این روند صعودی متوقف شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید