• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 27 آبان 1399
کد مطلب : 116019
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/G6KD3
+
-

تصاویر آزار 2کودک کار در خیابان، پلیس فتا را به واکنشی قاطع واداشت

آزارگر 2کودک کار در زندان

آزارگر 2کودک کار در زندان


«گوشی‌اش را به طرف 2کودک فال‌فروش گرفته و آنها را وادار می‌کند برقصند و... و شروع می‌کند به فیلم گرفتن» این تصویری تلخ از اقدام غیراخلاقی پسری پولدار است که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود و باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است. اما این حادثه چگونه اتفاق افتاد و پلیس فتا چطور توانست جوان کودک‌آزار را دستگیر کند؟



به گزارش همشهری، از چند روز قبل تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که 2کودک فال‌فروش را نشان می‌داد. مرد جوانی که در حال فیلمبرداری بود از آنها می‌خواست که برقصند و در عین حال کارهای ناهنجاری انجام دهند. او صدای موسیقی را بالا برده بود و به کاری که 2کودک کار انجام می‌دادند قهقهه می‌زد.
بررسی این فیلم نشان می‌داد عامل فیلمبرداری و انتشار آن جوانی به نام س.خ که از خانواده‌ای ثروتمند است و به‌احتمال زیاد به‌دلیل ثروتمند بودن به خودش اجازه داده تا چنین رفتاری را با 2کودک معصوم کار انجام دهد. 
رفته‌رفته تصاویری که پسر جوان در صفحه اینستاگرامش استوری کرده بود همه‌جا منتشر شد. با وجود اینکه جوان کودک‌آزار در این فیلم می‌خندید و 2کودک آزاردیده نیز به ظاهر لبخند بر لب داشتند، اما نه‌تنها هیچ‌کس از دیدن این تصاویر خوشحال نشد، بلکه همه با دیدن این فیلم به‌خاطر آزار 2کودک متاثر و حتی خشمگین شدند. در چنین شرایطی بود که این تصاویر توسط برخی فعالان اجتماعی و حامیان حقوق کودکان بازنشر پیدا کرد و آنها از همه، ازجمله پلیس خواستند جوان کودک‌آزار شناسایی و مجازات شود.
این فیلم تلخ یادآور تصاویری بود که چند‌ماه قبل از کودکی زباله‌گرد منتشر شد. در آن فیلم پسر جوانی، کودکی را که در نزدیکی سطل زباله مشغول جمع‌آوری ضایعات بود داخل سطل زباله انداخت و از این صحنه فیلم گرفت و تصاویر تلخ آن منتشر شد. حالا با گذشت چند‌ماه بار دیگر تصاویر مشابهی از آزار کودکان کار افکار عمومی را جریحه‌دار کرده بود. با افزایش واکنش‌ها در فضای مجازی بود که او مجبور به عذرخواهی شد و فیلمی از خودش منتشر کرد. او در این فیلم کوتاه گفت: «درخصوص فیلمی که در اینستاگرام منتشر شده از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم؛ چراکه همه ملت به‌خصوص قشر زحمتکش و مستضعف را دوست دارم.»  او با انتشار این فیلم تلاش کرد تا شاید آب رفته را به جوی برگرداند؛ اما دیگر کار از کار گذشته و تصاویر کودک‌آزاری همه‌جا منتشر شده بود و همه انتظار داشتند با این کار برخورد شود. انتظاری که چندان طولانی نشد و صبح دیروز پلیس فتا اعلام کرد کودک‌آزار دستگیر شده است.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران درباره این پرونده گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی که در آن مردی 2کودک کار (فال‌فروش) را بازیچه تفریح و خنده خود قرار داده و فیلم آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و سبب تشویش اذهان عمومی شده بود، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس فتا وارد عمل شدند. در تحقیقات پلیسی هویت واقعی متهم شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی مرد کودک‌آزار دستگیر شد.
رئیس پلیس فتای تهران با بیان اینکه متهم پس از تحقیقات اولیه با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شده است، گفت: کودک‌آزاری به هر شیوه و با هر انگیزه‌ای ممنوع است و مرتکب، به مجازات مندرج در قانون محکوم خواهد شد. پلیس فتا با سرعت عمل و قاطعیت به هرگونه مسئله‌ای که باعث تشویش اذهان عمومی و آزرده‌خاطر شدن هموطنان در فضای مجازی شود وارد شده و با مرتکبان برخورد قانونی خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید