• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 26 آبان 1399
کد مطلب : 115869
+
-

جداافتاده

به بهانه انتقال عباس‌زاده به تراکتور نکات جالب در مورد پدیده‌های جوان لیگ برتر

جداافتاده

بهروز رسایلی

در انتقالی ناگهانی، محمد عباس‌زاده به تراکتور پیوست. این بازیکن قائمشهری بعد از آقای گلی با نساجی در دسته اول، پیش از آغاز لیگ سیزدهم به پرسپولیس پیوست و درخششی غیرمنتظره داشت. در پایان همین فصل او از سوی سازمان لیگ به‌عنوان پدیده جوان مسابقات انتخاب شد، اما دوران حضورش در جمع سرخپوشان چندان به درازا نکشید. عباس‌زاده در لیگ چهاردهم رو به افول گذاشت، کج‌دار و مریز به بازی گرفته شد و نهایتا از سوی برانکوی تازه‌وارد در لیست مازاد قرار گرفت. او به نساجی پیوست و بلافاصله عنوان آقای گلی لیگ یک را به‌خودش اختصاص داد، اما بازگشت به لیگ برتر با پیراهن سایپا چندان برایش خوش‌یمن نبود. دوره سوم حضور عباس‌زاده در نساجی هم تا پایان فصل گذشته ادامه داشت، اما او به دلایل نامعلوم از تیم شهر زادگاهش جدا شد تا در لیگ بیستم پیراهن تراکتور را به تن کند. آیا عباس‌زاده در 30سالگی می‌تواند رگه‌هایی از توانایی‌اش را در تبریز نشان بدهد؟ فراموش نکنیم پرسپولیس به‌شدت نیازمند جذب مهاجم جدید بود، اما باز در این باشگاه کسی حاضر نشد سراغ عباس‌زاده آزاد برود.
  پدیده‌های ادوار لیگ
سازمان لیگ از فصل دوازدهم به‌طور منظم اقدام به انتخاب و معرفی بهترین‌های سال فوتبال ایران کرده است. بنابراین غیر از لیگ نوزدهم که هنوز مراسمش برگزار نشده، ما تا امروز 7پدیده برتر داشته‌ایم. بر این اساس در لیگ دوازدهم سعید عزت‌اللهی این عنوان را به‌خودش اختصاص داد، در لیگ سیزدهم چنان که گفتیم محمد عباس‌زاده پدیده برتر مسابقات شد، در لیگ چهاردهم ارسلان مطهری را انتخاب کردند، عنوان پدیده لیگ پانزدهم به مهدی ترابی رسید، در لیگ شانزدهم امید نورافکن این جایزه را برد، لیگ هفدهم علی قلی‌زاده فاتح این لقب شد و در آخرین سال برگزاری مراسم یعنی لیگ هجدهم نیز‌ اللهیار صیادمنش به این عنوان دست یافت.
  یک انتخاب عجیب، یک انتخاب جنجالی
فهرست پدیده‌ها در بند بالا نشان می‌دهد انصافا انتخاب‌های سازمان لیگ خوب بوده است. در این میان یک مورد عجیب به لیگ چهاردهم مربوط می‌شود. در حالی‌ که مهدی طارمی در نخستین فصل حضور در لیگ برتر همه چشم‌ها را به‌خودش خیره کرده بود، ارسلان مطهری از نفت به‌عنوان پدیده مسابقات انتخاب شد. فاصله کیفی 2 بازیکن مشهود بود، اما شاید نتایج بد پرسپولیس و قرار داشتن نفت تهران در کورس قهرمانی تا روز آخر باعث چنین انتخابی شد. در لیگ سیزدهم هم عباس‌زاده در حالی برگزیده شد که مهدی شریفی از سپاهان به‌شدت نسبت به این انتخاب اعتراض داشت. شریفی و البته عادل فردوسی‌پور آنقدر به این انتخاب اعتراض کردند که عباس‌زاده گفت: «آدرس بدهید، تندیس را برایتان پست کنم.» عجیب اینکه هم عباس‌زاده و هم شریفی بعدتر به پرسپولیس آمدند، اما هیچ‌کدام‌شان دوران زیادی در این تیم نماندند و ندرخشیدند.
  همه رفتند، عباس‌زاده جا ماند
الان که به فهرست تیم ملی نگاه می‌کنیم، تقریبا همه پدیده‌های این سالیان دعوت شده‌اند. عزت‌اللهی، ترابی، نورافکن و قلی‌زاده عضو تیم ملی هستند، ارسلان مطهری در لیگ می‌درخشد و البته صیادمنش هم هنوز جوان است و فرصت برای هنرنمایی دارد. در این میان به‌نظر می‌رسد فقط عباس‌زاده جا ماند و به جایگاهی که انتظار می‌رفت نرسید؛ هرچند شاید هنوز خیلی دیر نشده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :