• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 25 آبان 1399
کد مطلب : 115762
+
-

زکی‌پور: استرا، میلیچ را آورد اما بیشتر به من بازی داد

دفاع چپ جدید گل‌گهر اعتقاد دارد فکری روی حرفش نمانده و همین مسئله باعث شده تا او خودش از استقلال برود

زکی‌پور: استرا، میلیچ را آورد اما بیشتر به من بازی داد

محمد زارعی

در فصلی که استقلال خیلی از بازیکنانش را حفظ کرده، میلاد زکی‌پور، یکی از جدا‌شده‌های آبی‌ها بود که حالا به تیم قلعه‌نویی رفته و برای گل‌گهر توپ می‌زند. او پس از چند هفته سکوت تصمیم گرفته از دلایل اصلی جدایی‌اش از استقلال صحبت کند؛ دلایلی که به گفته خودش به هیچ عنوان فنی نبوده است.

   جدایی‌ات از استقلال با سروصدای زیادی همراه بود. البته پس از جذب نادری و متین‌زاده و ماندن میلیچ، جدایی‌ات خیلی هم غیرقابل پیش‌بینی نبود.
مربیان اروپایی مثل شفر از آلمان و استراماچونی از ایتالیا من را قبول داشتند و بیشتر از همه به من بازی می‌دادند. این موضوع نشان می‌دهد من مشکل فنی نداشتم. در یک‌تیم همه‌‌چیز بستگی به مربی دارد و اینکه چطور از بازیکنش استفاده می‌کند. اینجا باید بگویم که فکری هم می‌خواست من را حفظ کند و گفت در تیم من بازی می‌کنی اما من چون فشار زیادی روی خودم احساس می‌کردم، تصمیم گرفتم جدا شوم و به تیمی بروم که هم آرامش داشته باشم و هم بیشتر بازی کنم. خلاصه من دنبال تجربه جدیدی بودم و خودم از فکری خواستم تا نامه جدایی‌ام را به باشگاه بزند. من خودم از استقلال رفتم و کسی من را بیرون نکرد.
  پس داستان درگیری‌ات با فکری در این جدایی تأثیر نداشت؟
اصلا درگیری در کار نبود. من همیشه به بزرگ‌ترم احترام گذاشته‌ام و خواهم گذاشت، ولی فکر می‌کنم همه‌‌چیز از بازی با چوکا آغاز شد. تا قبل از آن بازی من با انگیزه و روحیه بالا در تمرینات حاضر بودم و این به‌خاطر وعده‌هایی بود که خود فکری به من داده بود و می‌گفت در تیم من بازی می‌کنی. اما روز بازی با چوکا در غیاب نادری و میلیچ، من و متین‌زاده بیرون نشستیم تا عارف غلامی در پست دفاع چپ بازی کند. این موضوع برای من خیلی عجیب بود. مثل اینکه بین نیمه آقای فکری می‌گوید به زمین برو اما من واقعا نشنیدم و فقط در تکرار حرفش متوجه شدم که می‌گوید مثل اینکه نمی‌شنوی. من هم در جواب گفتم نشنیدم و پس از این بود که فکری گفت مثل اینکه حال نداری و از زمین بیرون برو. من هم رفتم و دیگر هیچ حرفی نزدم. کل قضیه همین بود که بعضی از رسانه‌ها برای خودشان داستان درست کردند. این داستان برای فرشید باقری هم افتاد.
  بعد از این داستان با فکری صحبت نکردی؟
فکری بعد از این اتفاق گفت بیا تا صحبت کنیم، اما من گفتم صحبتی ندارم و از او خواستم نامه قطع همکاری‌‌ام را به باشگاه بزند. آخر مگر می‌شود فکری اول به من بگوید تو اولویت من برای دفاع چپ هستی و حقت را به کسی نمی‌دهم اما در روزی که نه میلیچ و نه نادری حضور دارند، من را در ترکیب قرار ندهد؟ فکری سر حرف خودش هم نماند. من گفتم مشکل من فنی نبود. همه می‌دانند استراماچونی، میلیچ را به استقلال آورد اما بیشتر از او به من بازی داد. من در زمان استرا 50‌روز نبودم اما وقتی برگشتم، جای میلیچ فیکس بازی کردم. من در زمان شفر به تیم ملی دعوت شدم اما بعد از آن گفتند چون بازیکن منصوریان است، باید سکونشین شود.
  استقلالی‌ها خیلی سخت به تو رضایتنامه دادند.
من در این سال‌ها کمتر از همه پول گرفتم و بیشتر از همه بازی کردم اما 300‌میلیون تومان پول رضایتنامه از من گرفتند. تازه گفتند اجازه نمی‌دهیم به تیم‌های بالای جدول بروی و باید در تیم‌های قعرنشین بازی کنی. در نهایت هم پس از تماس قلعه‌نویی به من رضایتنامه دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید