• چهار شنبه 2 تیر 1400
  • الأرْبِعَاء 13 ذی القعده 1442
  • 2021 Jun 23
یکشنبه 25 آبان 1399
کد مطلب : 115761
+
-

استفاده فیسبوک از هوش‌مصنوعی برای مدیریت محتوا

فیسبوک قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی برای مرتب‌سازی‌ محتوا در جهت متعادل‌سازی‌ تعدیل سریع‌تر پلتفرم خود استفاده کند. به گزارش ورگ، حالا آنها آخرین گام را برای رسیدن به هدفی که مدت‌هاست دنبال می‌کنند، برداشته اند: قرار دادن یادگیری ماشینی در صف اعتدال پست ها. نحوه عملکرد تعدیل در فیسبوک به این ترتیب است: پست‌هایی که تصور می‌شود قوانین این شبکه اجتماعی را نقض می‌کنند (که شامل موارد اسپم تا سخنان نفرت انگیز و محتوای تحسین خشونت است) توسط کاربران یا فیلترهای یادگیری ماشین پرچم‌گذاری می‌شوند. برخی از موارد کاملا روشن به‌طور خودکار با حذف یک پست یا مسدود کردن حساب کاربری رسیدگی می‌شوند، درحالی‌که بقیه برای بررسی توسط ناظران در صف قرار می‌گیرند. به گزارش تک‌کرانچ، فیسبوک حدود 15هزار نفر از این تعدیل‌کنندگان را در سراسر جهان استخدام کرده است، هرچند در گذشته به‌دلیل حمایت ناکافی از این کارگران و به کارگیری آنها در شرایطی که منجر به آسیب روحی شده  مورد انتقاد قرار گرفته است. وظیفه این تعدیل‌کنندگان مرتب‌سازی‌ براساس پست‌های پرچم دار و تصمیم‌گیری در مورد نقض یا ‌رعایت نکردن خط‌مشی‌های مختلف شرکت است. در گذشته ناظران پست‌ها را کم وبیش از نظر زمانی مرور   و به‌ترتیب گزارش شده با آنها برخورد می‌کردند، اما حالا فیسبوک می‌گوید قصد دارد که مهم‌ترین پست‌ها در ابتدا دیده شود. برای  این کار از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. در آینده ترکیبی از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای مرتب‌سازی‌ این صف استفاده می‌شود و اولویت‌بندی پست‌ها مبتنی بر 3معیار وایرال بودن، شدت و احتمال نقض قوانین انجام می‌شود. نحوه دقیق سنجش این معیارها مشخص نیست، اما فیسبوک می‌گوید هدف این است که ابتدا با آسیب زننده‌ترین پست‌ها برخورد شود. بنابراین هرچه پستی بیشتر به اشتراک گذاشته و دیده شود با سرعت بیشتری با آن برخورد خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید