• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 22 آبان 1399
کد مطلب : 115529
+
-

روی خط خبر/ انتشار هزینه‌های جشنواره‌های تئاتر98

سال گذشته گروه‌های نمایشی تئاتر فجر بیش از 4میلیارد تومان کمک گرفتند

ا
جزئیات هزینه‌های 2جشنواره تئاتر آیینی و سنتی و کودک و نوجوان1398 به‌همراه کمک هزینه گروه‌های نمایشی جشنواره تئاتر فجر سال قبل با مجموع رقم حدود 4میلیارد و600میلیون تومان منتشر شد.
به‌گزارش همشهری، هزینه‌های برگزاری 19جشنواره نمایش‌های آیینی-سنتی و بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و نیز کمک‌ هزینه گروه‌های نمایشی سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در سامانه شفاف‌سازی سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.  طبق‌ این اطلاعات برای جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی که مرداد سال گذشته برگزار شد نیز حدود 2میلیارد و250میلیون تومان هزینه شده است. جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هم که سال گذشته در همدان برگزار شد، حدود یک‌میلیارد و200میلیون تومان خرج داشته و البته مشخص نیست سهم مالی استان همدان در این جشنواره چقدر بوده است. کمک‌ هزینه‌های داده شده به گروه‌های نمایشی این رویداد با رقم حدود 220میلیون تومان منتشر شده است. در این گزارش، جدولی هم از کمک هزینه به گروه‌های نمایشی جشنواره فجر سال قبل منتشر شده است. سال98 جشنواره فجر به‌دلیل انصراف تعداد زیادی از گروه‌ها پرحاشیه‌ترین دوره خود را پشت‌سر گذاشت و البته با وجود کناره‌گیری تعداد زیادی گروه نمایش داخلی و خارجی حدود 6میلیارد تومان برای آن هزینه شد.
در جدول کمک هزینه‌ها بیشترین حمایت مالی از نمایش «بیگانه در خانه» محمد مساوات با رقم 100میلیون تومان صورت گرفته است. مساوات و نمایش «بیگانه در خانه» بیشترین جایزه‌های اختتامیه جشنواره فجر را هم کسب کردند. پس از او «شاه ماهی» رضا بهاروند با دریافت 40میلیون تومان در رده بعدی دریافت کمک هزینه این جدول قرار دارد. همچنین در جدول کمک هزینه‌های فجر در بخش دیگرگونه‌ها بیش از 80میلیون تومان کمک هزینه درج شده با این جزئیات که فقط نام 4گروه با پرداخت 47میلیون تومان ذکر شده و 33میلیون تومان هم برای آماده‌سازی مرحله اول و دوم 28گروه صرف شده است. در این بخش دیگرگونه‌های اجرایی، لازم به یادآوری است که ابتدا 18گروه پذیرفته شده بودند که بعد از آن 16گروه از جشنواره انصراف دادند.

شکایت از بیمارستان
خانواده شادروان اکبری مبارکه از خطای پزشکی می‌گویند


پسر مرحوم کریم اکبری مبارکه - بازیگری که چندی پیش در اثر ابتلا به کرونا جانش را از دست داد - می‌گوید از بیمارستانی که پدرش در آن بستری بوده است به‌خاطر سهل‌انگاری شکایت می‌کند.
نوید اکبری مبارکه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه روز قبل از فوت پدرش، می‌بایست آمپول رمدسیویر را به او تزریق می‌کردند، گفت: عموی بنده - حمیدرضا اکبری مبارکه - که در بیمارستان مفید و میلاد کار می‌کند، وقتی صبح متوجه شد پدرم به بخش آی‌سی‌یو منتقل شده است، سراسیمه خود را به بیمارستان رساند و از پرونده پدر متوجه شد که به او آمپول رمدسیویر را تزریق نکرده‌اند. فرزند مرحوم اکبری مبارکه افزود: در تهیه آمپول برای پدرم کوتاهی کرده‌اند و گفتند، ما آمپول را نداشتیم که بزنیم. در پی این اظهارات خانواده اکبری مبارکه اعلام کردند که قصد دارند از بیمارستان مذکور شکایت کنند. کریم اکبری مبارکه - بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون - هشتم آبان‌ماه در سن 67سالگی در اثر ابتلا به کرونا از دنیا رفت.

جانشین جانی دپ
میکلسون، بازیگر جدید جانوران شگفت‌انگیز می‌شود


کمپانی برادران وارنر خبر اخراج جانی دپ از آخرین قسمت مجموعه فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز را تأیید کرد.
ایندی‌وایز گزارش داد که این کمپانی مذاکراتی با مدس میکلسون، بازیگر دانمارکی برای جانشینی دپ انجام داده است. جانی دپ که اخیرا از بازی در سومین قسمت از سری فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» کناره‌گیری کرد، تمامی مبلغ قرارداد بازی در این فیلم سینمایی را دریافت خواهد کرد. پیش از این، جانی دپ در صفحه اینستا‌گرام خود نوشته بود که کمپانی برادران وارنر از او خواسته از بازی در مجموعه فیلم‌های جانوران شگفت‌انگیز کناره‌گیری کند و او نیز آن را پذیرفته است. دپ که در 2قسمت نخست از مجموعه جانوران شگفت‌انگیز با عنوان‌های جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها و جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندلوالد در نقش گلرت گریندلوالد، جادوگر سیاه بازی کرده بود، قرار بود در قسمت 3این مجموعه نیز بازی کند که تابستان۲۰۲۲ اکران می‌شود. این مجموعه فیلم را دیوید یتس کارگردانی می‌کند. این بازیگر که در یک سکانس این فیلم مقابل دوربین رفته بود، همه مبلغ ۱۰میلیون دلاری دستمزد خود را دریافت خواهد کرد. جانی دپ سال‌هاست درگیر پرونده قضایی جدایی از همسر سابقش امبر هرد است. او در ماجرای شکایت از روزنامه انگلیسی سان که او را یک «همسر آزار» خوانده بود، شکست خورده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید