• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 22 آبان 1399
کد مطلب : 115522
+
-

در حاشیه سیاست / اصولگراها مذاکره کنند، اشکال ندارد!


یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه طی اظهاراتی، مذاکره با آمریکایی‌ها توسط اصولگراها را مجاز دانسته و در مقابل مدعی شده که مذاکرات اصلاح‌طلبان با آمریکا همواره موجب خسارت به منافع ملی شده است. 
حمیدرضا ترقی به سایت جماران گفته مذاکره درصورت ضرورت به وسیله کسانی که بتوانند منافع ملت را حفظ کنند و نفوذناپذیر باشند، می‌تواند اتفاق بیفتد. وی به مواردی از مذاکرات اصلاح‌طلبان مانند مذاکرات هسته‌ای سعدآباد، مذاکرات درباره افغانستان و مذاکره درباره گروگان‌ها توسط بهزاد نبوی در دولت شهید رجایی اشاره کرده و گفت: «اینها نشان می‌دهد در مذاکرات، طیفی که اصولا غربگرا هستند و به غرب خوشبین هستند و زود اعتماد می‌کنند، نمی‌توانند مذاکره‌کننده‌های خوبی برای کشور باشند و حقوق و منافع ملت را رعایت کنند.» این عضو موتلفه، مذاکرات با چین را از نمونه‌های موفقیت‌آمیز مذاکرات اصولگراها دانسته و گفت: «این مذاکرات منطقی صورت گرفته و توافقاتی در حال انجام است.» 

  سازش آمریکا با ایران محال است
غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از چهره‌های اصولگرا گفت‌:‌ آمریکا تا وقتی خودش را ابرقدرت جهان می‌داند، محال است با ایران سازش کند. در واقع شرط مذاکره با آمریکا این است که ایران را قدرت دسته‌چندم جهانی و از کشورهایی چون چین و روسیه پایین‌تر نبیند. مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین افزود: بسیار بعید است که ایالات متحده بخواهد ایران را به‌عنوان کشوری صاحب‌رای و قدرت بداند و به همین دلیل، هر نوع تعاملی بین ما و آنها محال است.

این خبر را به اشتراک بگذارید