• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 21 آبان 1399
کد مطلب : 115451
+
-

گزارش/ عزم مجمع روحانیون مبارز برای ورود به انتخابات1400

ضرورت جلب توجه مردم به اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری، بازتعریف رابطه نهاد حاکمیت و اصلاح‌طلبان و تبیین منسجم مجدد تفکر اصلاح‌طلبی 3 گامی هستند که مجمع روحانیون مبارز درنظر دارد با احیای آنها ردای ورود به انتخابات 1400 را بر تن کند.
مجمع روحانیون مبارز که قریب به اتفاق چهره‌های نامدار و دارای رزومه اصلاح‌طلب را در خود جای داده هسته اصلی و تأثیر‌گذار جریان اصلاحات است و قریب به 33سال از اعلام موجودیت و اثر‌گذاری رسمی آن در عرصه سیاسی کشور سپری می‌شود.
دوشنبه شب گذشته و در ادامه نشست‌های مجازی مجمع روحانیون مبارز که هر دو هفته یک‌بار در اسکایپ برگزار می‌شود اعضای شورای مرکزی این تشکل و در راس آنها رئیس مجمع گرد هم آمدند و موضوعات روز کشور را محل بحث و ارزیابی قرار دادند.
مهم‌ترین دستور کار این نشست چگونگی ورود به انتخابات1400 بود. براساس گزارشی که روابط عمومی مجمع روحانیون مبارز در اختیار همشهری قرار داده است در این جلسه کمیته منتخب مجمع روحانیون مبارز، ویژه انتخابات ریاست‌جمهوری، گزارش تفصیلی خود را به شورای مرکزی ارائه کرد.
2هفته پیش شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز کمیته‌ای را مسئول بررسی و ارزیابی چگونگی ورود به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کرده بود. کمیته‌ای که شمار و نام اعضای آن محرمانه است و فعلا به‌صورت درون تشکلی به بررسی این مهم ورود کرده‌اند.
در همین راستا بود که در نشست اخیر شورای مرکزی این تشکل، کمیته انتخابات نقاط مشترک نظرات گروه‌های اصلاح‌طلب که در اختیار کمیته قرار داده بودند را در 3 محور ضرورت جلب توجه مردم در سراسر کشور به اهمیت انتخابات ریاست‌جمهوری، بازتعریف رابطه نهاد حاکمیت و اصلاح‌طلبان و تبیین منسجم مجدد تفکر اصلاح‌طلبی را به جلسه ارائه دادند.
در میان 3محور ارائه شده به‌نظر می‌رسد بازتعریف رابطه نهاد حاکمیت و اصلاح‌طلبان و تبیین مجدد تفکر اصلاح‌طلبی 2چالش اصلی این جریان در انتخابات پیش‌رو باشد چراکه هم تا حدودی سطح ورود و شعارهای این جریان به انتخابات را عیان می‌کند و هم در بازسازی پشتوانه اجتماعی اصلاحات به‌دلیل نقدهایی که در چند‌ماه اخیر به اوج خود رسید مؤثر خواهد بود.
به هر روی مجمع با تقدیر از کمیسیون انتخابات بر ادامه کار فشرده آنان برای بررسی شرایط برگزاری انتخاباتی که نمایندگان اقشار مختلف و سلایق گوناگون بتوانند در آن حضور داشته باشند تأکید کرد.
اعضای مجمع معتقد هستند انتخاباتی می‌تواند موجب مشارکت فعال و حضور حداکثری باشد که برخوردار از آزادی در تراز ملت بزرگوار ایران باشد تا در مقایسه با دیگر انتخاباتی که در سایر کشورهای آزاد دنیا برگزار می‌شود مایه افتخار و مباهات جمهوری اسلامی شود و هویت نهاد جمهوریت نظام در آن تبلور درخشنده داشته باشد.
اعضای مجمع روحانیون ابراز امیدواری کردند که انتخابات ریاست‌جمهوری در چنان بستری از آزادی‌های سیاسی و اجتماعی برگزار شود که برگزیده آنان بتواند به وعده‌هایی که برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی و آزادی‌های فردی و احیای شعارهای اولیه انقلاب می‌دهد عمل کند.
اعضای مجمع تأکید داشتند که اصلاح‌طلبان وظیفه دارند در شرایط سخت فعلی برای برون‌رفت کشور از سیطره هر آنچه کیان آن را تهدید می‌کند تلاش کنند.
اگر جامعه احساس کند که شرایط انتخاب آزاد در تراز جمهوری اسلامی وجود دارد و نقش مؤثری برای آینده خود می‌تواند ایفا کند، با حضور حداکثری و با انتخاب فرد شایسته و توانا برای انجام وظایف سنگین خود نشاط و انسجام پیدا خواهد کرد.

از انتخابات آمریکا تا کرونا
همچنین در آغاز این جلسه مروری بر اخبار مختلف سیاسی و فرهنگی صورت گرفت و سپس انتخابات آمریکا و انعکاس گسترده آن در اکثر کشورها و در داخل کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.
 همچنین اخبار گسترش روزافزون کرونا و جان‌باختن روزانه صدها نفر از هموطنان عزیز همزمان با مشکلات طاقت‌فرسای معیشتی بخش اعظم اقشار مختلف جامعه، دیگر محور بحث و تبادل‌نظر این تشکل سیاسی بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید