• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 20 آبان 1399
کد مطلب : 115308
+
-

نکته بازی/خودش به‌خودش رأی می‌داد؟

انصافا دعوت شدن مهدی شیری به تیم ملی طوری است که آدم دلش می‌خواهد برای مدت طولانی به یک نقطه نامعلوم خیره شود. در فهرست اولیه دراگان اسمی از رامین رضاییان و وریا غفوری به چشم نمی‌خورد. دفاع راست مورد علاقه اسکوچیچ، مثل اردوی قبلی مجتبی نجاریان از فولاد بود. با این حال تست کرونای نجاریان مثبت شد تا همه منتظر انتخاب یک نفر از بین رامین و وریا باشند. نهایتا اما اسکوچیچ با اعلام اسم مهدی شیری، فک همه را آویزان کرد. سرمربی تیم ملی بازیکنی را به اردو فراخوانده که در تیم خودش، سیامک نعمتی غیرمتخصص به او ترجیح داده می‌شود. احتمالا اگر لیست گزینه‌ها را به شیری می‌دادند، خودش را بعد از رضاییان و غفوری نفر سوم اعلام می‌کرد.

مهدی طارمی کجاست؟
در شرایط دشوار ناشی از شیوع کرونا، برگزاری اردوی تیم ملی و ترتیب دادن مسابقات تدارکاتی بسیار دشوار است. ما هم که سرمربی تیم ملی‌مان را عوض کرده‌ایم و نیاز مبرم به کسب حداکثر امتیازات در مسابقات بعدی داریم. در این میان بازی با ازبکستان برگزار شد، اما مسابقه با مالی به‌خاطر شیوع بیماری در تیم حریف انجام نشد. الان هم تیم ملی در حالی برابر بوسنی به میدان می‌رود که 2 مهاجم اصلی‌اش یعنی سردار آزمون و مهدی طارمی را در اختیار ندارد. آزمون مصدوم شده و تکلیفش روشن است، اما غیبت مهدی طارمی واقعا جای بحث دارد. این بازیکن مشکلی برای حضور در مسابقات ندارد، اما شایعه شده برای تثبیت موقعیتش در پورتو تصمیم گرفته در این اردو حاضر نباشد. اگر اینطور باشد، جدا نگران آینده تیم ملی خواهیم بود.

فحش ندهید، نفرین نکنید
بعد از آنکه در پرونده عیسی آل‌کثیر فرجام‌خواهی پرسپولیس رد شد، گروهی از هواداران این تیم باردیگر علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا موضع گرفتند. فحش بود، ناله و نفرین بود و تهمت‌زنی هم بود. امروز اما بعد از فروکش کردن هیاهوی اولیه و در شرایطی که خشم خیلی‌های‌مان فروکش کرده، منصفانه باید گفت کنفدراسیون بیراه هم نمی‌گوید. مسئله نیت عیسی نیست، بلکه نوع رفتار اوست. در خود ایران هم تا قبل از توضیحات آل‌کثیر، کسی برادرزاده او را نمی‌شناخت و از فلسفه این حرکت بی‌خبر بود؛ دیگر چه برسد به اهالی سراسر آسیا که کلی هم تنوع نژادی دارد. انصافا محرومیت شش‌ماهه برای چنین غفلت ساده‌ای یک تاوان بزرگ است، اما حرفی هم که کنفدراسیون می‌زند خیلی بی‌ربط به‌نظر نمی‌رسد. انصاف را تمرین کنیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید