• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 19 آبان 1399
کد مطلب : 115213
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/yPkxn
+
-

تذکرات جلسه دیروز شورا

  محمد علیخانی: ایمنی در مسیر دوچرخه بزرگراه شهید دوران

با توجه به مکاتبات انجام‌گرفته با شهرداری مبنی بر ارائه مستندات و مطالعات مصوب پروژه احداث مسیر دوچرخه در حاشیه بزرگراه شهید دوران و قسمتی از بزرگراه شهید یاسینی، ازجمله مکاتبه شماره12509/160 مورخ13/06/1399 و شماره10108/160 مورخ14/05/1399 و با توجه به عدم‌کفایت اطلاعات ارسالی و همچنین با توجه به بازدیدهای کارشناسان از بخش‌های اجراشده این پروژه در 2هفته اخیر حکایت از اجرای ناصحیح، ناایمن، خطرآفرین و منقطع پروژه موردنظر دارد، به‌نحوی که باعث هدایت دوچرخه‌سوار به بخش بزرگراهی و وقوع حوادث احتمالی در بزرگراه می‌شود.

  زهرا صدراعظم نوری: برخورد با تردد موتورسیکلت‌ها در پیاده‌راه‌ها

 یکی از معضلاتی که در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران باعث زیر پا گذاشتن حقوق شهروندان شده است، توقف و تردد موتورسیکلت‌سواران در پیاده‌روها و محل‌های غیرمجاز است که هرساله باعث بروز حوادث ناگوار و افزایش آلودگی در مسیر تردد شهروندان می‌شود. رسیدگی به این موضوع در راستای رعایت حریم و حقوق شهروندان و عابرین پیاده است. از ابتدای دوره پنجم شورای شهر در غالب طرح‌ها و حین بررسی برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری یکی از چالش‌ها این مسئله بوده و با توجه به تأکید فراوان بر ارتقای ایمنی شهر، متأسفانه به‌رغم وجود قوانین شفاف و مشخص در بسیاری از مراکز پرخطر و پرتردد و مرکزی شهر تهران شاهد تصرف پیاده‌راه‌ها و پارک موتورسیکلت‌ها در مسیر عابرین و حتی مصدومیت شهروندان هستیم.

  ناهید خداکرمی: شهرداری پروتکل‌ها را اجرا نمی‌کند

‌دیگر کم‌کم به مرگ‌های روزانه 200نفر در تهران می‌رسیم. هم‌اکنون 6هزار نفر در بیمارستان‌های تهران بستری هستند که نزدیک 3هزار نفرشان به دستگاه متصل هستند و به همین دلیل امکان بالارفتن آمار مرگ‌ومیر وجود دارد. بنابراین رعایت پروتکل‌ها از سوی کلیه سازمان‌ها و نهادها امر مهمی است که متأسفانه با وجود تأکید مکرر، شاهدیم که آنگونه که باید دستورالعمل‌های ضعیف کنترلی هم اجرا نمی‌شود. متأسفانه در شهرداری نیز اوضاع به همین منوال است و شاهدیم که هر روز یک برنامه افتتاحیه، بازدید و برنامه‌های مختلف حضوری طراحی می‌شود. این کار در شرایط فعلی چه ضرورتی دارد؟‌ بهتر است که از پتانسیل رسانه‌ای استفاده کنید و پروژه‌هایی که قرار است افتتاح شوند را با حداقل افراد افتتاح کنیم و به‌جای آن از قدرت رسانه استفاده کنیم و خودمان به فاجعه دامن نزنیم.

  محمد جواد حق‌شناس: اجرایی نشدن برخی مصوبات شورای شهر
شهرداری تهران موظف است مصوبات شورای شهر را در زمان قانونی خود به واحدهای مربوطه ابلاغ کند و این واحدها نیز مصوبات را اجرا کنند؛ درحالی‌که در برخی موارد به‌ویژه درخصوص مصوبات کمیسیون نامگذاری این مهم انجام نشده است. در شورای شهر زحمات زیادی کشیده می‌شود تا مصوباتی تنظیم شوند و به تصویب برسند لذا بعد از اینکه این مصوبات ابلاغ می‌شوند انتظار این است که این مصوبات اجرا شوند و این در حالی است که برخی از مصوبات به مرحله اجرا نمی‌رسند و حتی برخی ابلاغ هم نمی‌شوند. شهرداری موظف است مصوبات شورای شهر را در زمان قانونی خود به واحدهای مربوطه ابلاغ کند اما در برخی از موارد ازجمله مصوبات کمیسیون نامگذاری شاهد آن هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید