• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 19 آبان 1399
کد مطلب : 115209
+
-

یک سرگیجه دوست‌داشتنی

یک سرگیجه دوست‌داشتنی

بهروز رسایلی

استقلال نخستین بازی لیگ بیستم را با پیروزی 2 بر صفر برابر مس رفسنجان پشت سر گذاشت. این یک پیروزی نه‌چندان دشوار، برابر رقیبی نه‌چندان قدرتمند بود، اما به هر حال هر مسابقه داستان‌های خاص خودش را دارد.

 1- استقلال برخلاف 4 فصل گذشته امسال توانست هفته اول لیگ برتر را با پیروزی پشت سر بگذارد. یکی از مهم‌ترین دلایل ناکامی آبی‌ها در کسب عنوان قهرمانی در این مدت، از دست دادن امتیازات ابتدای فصل بوده است. برخلاف باور عموم که بیشتر امتیازات پایان فصل را سرنوشت‌ساز می‌دانند، تیم‌های مدعی با امتیازات بازی‌های ابتدایی روی دور می‌افتند، شخصیت پیدا می‌کنند و با آرامش بیشتر گام‌های بعدی را برمی‌دارند. صد البته فعلا برای قضاوت زود است؛ مخصوصا از این جهت که تیم محمود فکری در نخستین گام یک تیم تازه لیگ برتری شده را برد، اما به هر حال همین هم غنیمت است و به تیم و کادر فنی اعتماد به نفس می‌دهد.
 2- استقلال در بازی با مس رفسنجان 2 فاز متفاوت داشت؛ زهرآگین در حمله و متزلزل در دفاع. خب البته این قصه جدیدی نیست و تمام فصل گذشته با همین حکایت گذشت، اما نکته اینجاست که به‌دلیل باز نشدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی، محمود فکری نتوانست از خریدهای جدیدش سود ببرد. شاید در مسابقات بعدی با افزوده شدن محمدحسین مرادمند به قلب خط دفاعی یا مهدی مهدی‌پور به خط میانی، ضریب آسیب‌پذیری این تیم کاهش پیدا کند. در عین حال اما خط حمله همچنان پوئن بزرگ فکری است؛ مخصوصا که مهاجمان این تیم در یک سال گذشته کنار هم بازی کرده‌اند و هماهنگی خوبی دارند.
 3- اگر قرار باشد در روز خوب استقلال یک چهره ویژه انتخاب کنیم، او وریا غفوری خواهد بود. تجربه نشان داده کاپیتان استقلال هر زمان انگیزه مضاعف برای بازی دارد، خوش می‌درخشد. این بار هم تلاش او برای جلب نظر سرمربی تیم ملی منجر به یک نمایش خوب دیگر شد. غفوری که در تازه‌ترین لیست تیم ملی هم غایب است، نخستین گل فصل آبی‌ها را زد و بعد نشان داد که با دوربین روی سکوها دنبال دراگان اسکوچیچ می‌گردد.
  4-در فوتبال ایران عبارتی به‌عنوان «دردسر شیرین» جا افتاده که مخصوص مربیان با ابزار کارآمد متعدد است. در حقیقت وقتی مربی در بعضی پست‌ها آنقدر بازیکن خوب دارد که نمی‌داند بهتر است کدام یکی را انتخاب کند، از این اصطلاح استفاده می‌شود. شرح حال محمود فکری است در لیگ بیستم؛ او درون دروازه رشید مظاهری را دارد، اما خب حسین حسینی هم در بازی اول کلین‌شیت کرد. در دفاع چپ گران‌ترین انتقال لیگ انجام شده و محمد نادری را جذب کرده‌اند، اما در همین مسابقه نخست هم دیدیم هروویه میلیچ خیلی خوب و مؤثر بازی کرد. اوج گرفتاری اما مربوط به خط حمله است؛ جایی که در دیدار اول ارسلان مطهری به بهانه ناآمادگی شیخ دیاباته فیکس شد و گل هم زد، اما شیخ بازیکن نیمکت نیست و نهایتا باید دید چه‌کسی به‌عنوان نفر اصلی کنار مهدی قائدی قرار می‌گیرد. فکری خوشبخت است که این همه حق انتخاب دارد، اما گاهی بیرون نشاندن ستاره‌ها هم ساده نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید