• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 18 آبان 1399
کد مطلب : 115066
+
-

3 اتفاق منحصربه‌فرد

20سال بعد از حرفه‌ای شدن، هنوز آماتوریم

آغاز بیستمین دوره از مسابقات لیگ برتر به منزله عبور از مرز دودهه فوتبال حرفه‌ای در ایران است، اما به‌نظر نمی‌رسد این اعداد و ارقام تناسب چندانی با واقعیات داشته باشد. تنها کافی است بخشی از رویدادهای همین هفته نخست لیگ را زیرنظر بگیرید تا روشن شود فوتبال ایران هنوز هم درگیر اتفاقات منحصر به فرد است.
 1- پیکان یکی از 16تیم لیگ برتر است، اما سرمربی این تیم در فاصله 24ساعت تا آغاز مسابقات فصل جدید انتخاب می‌شود. ناگفته نماند مهدی تارتار در حالی هدایت پیکان را پذیرفت که در طول پیش‌فصل عبدالله ویسی سرمربی این تیم بود. با این حال او قبلا از انجام حتی یک بازی جدا شد تا شاهد اتفاق عجیب دیگری باشیم. باز ناگفته نماند بازی هفته اول همین پیکان در خانه نفت آبادان، در دقیقه 90 لغو شد که این هم از عجایب فوتبال ایرانی است.
 2- آلومینیوم اراک با رسول خطیبی به لیگ برتر رسید. آنها خطیبی را حفظ کردند و در بازی هفته اول 3 گل از نساجی قائم‌شهر خوردند. بعد از پایان این مسابقه خطیبی یک پست در صفحه شخصی‌اش گذاشت و با آلومینیومی‌ها خداحافظی کرد. برخی منابع خبری حتی مدعی شدند زمزمه جدایی خطیبی پیش از مسابقه هفته اول هم وجود داشته است. انصافا چنین موردی را کجای دنیا می‌توانید پیدا کنید؟
 3- تیم‌ها در حالی هفته اول لیگ را پشت سر گذاشتند که لااقل زمان انجام بازی‌ها معلوم نبود هفته دوم چه روزی برگزار خواهد شد؛ قبل از اردوی تیم ملی یا بعد از آن؟ فرض کنید شما مربی هستید و نمی‌دانید بازیکنی را که امروز به میدان می‌فرستید، دفعه بعدی کی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد. شاید 4 روز فاصله باشد، شاید 14 روز. در این صورت چه می‌کنید؟ خب البته فوتبال ایران نصف هیجانش را از همین بی‌برنامگی می‌گیرد. اگر همه‌‌چیز از قبل معلوم باشد، دیگر لطفی ندارد که!

این خبر را به اشتراک بگذارید