• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 18 آبان 1399
کد مطلب : 115074
+
-

عصبانی و بدشانس

بهروز رسایلی

پرسپولیس در نخستین بازی فصل جدیدش 2 امتیاز کلیدی از دست داد؛ هرچند این تیم واقعا برابر سایپا نمایش بدی نداشت. شاید اگر بدشانسی سرخ‌ها و درخشش غیرمنتظره محمدحسین منادی دروازه‌بان تیم حریف نبود، پرسپولیس افتتاحیه لیگ بیستم را با امتیازات کامل پشت سر می‌گذاشت. با این حال این بازی در دل خودش نکات دیگری هم داشت.

  1- امتیازات اول فصل بسیار مهم است تیمی که شروع خوبی ندارد، به سختی در پایان فصل قهرمان می‌شود. البته پرسپولیس کالدرون در لیگ نوزدهم خیلی خوب شروع نکرد، اما در هفته‌های پایانی نیم‌فصل به شکل وحشتناکی اوج گرفت و 7 پیروزی پیاپی به‌دست آورد. سرخپوشان در هر 4 فصل گذشته که به‌عنوان قهرمانی دست یافتند، بازی هفته اول را برده بودند. این بار اما اتفاق دیگری رخ داد و آنها باید امیدوار باشند این شروع متفاوت، به پایانی متفاوت منجر نشود.
  2- جای خالی عیسی آل‌کثیر از همین نخستین بازی فصل به‌شدت احساس می‌شد. پرسپولیس خلأ مهدی طارمی را با علی علیپور پر کرد و جای خالی علیپور را هم با آل‌کثیر. محرومیت شش‌ماهه او برای سرخپوشان بسیار ناگوار است و شاید آنها ناچار شوند هزینه زیادی بپردازند. مهدی عبدی البته بازیکن بدی نیست، اما زهر و چارچوب‌شناسی آل‌کثیر را ندارد. وحید امیری هم نهایتا یک مهاجم مکمل به شمار می‌آید، نه یک فوروارد هدف. در بازی با سایپا پرسپولیس موقعیت‌های گلزنی زیادی داشت که از دست داد، اما در مسابقات دشوارتر مهاجمان باید از فرصت‌های به‌مراتب کمتر از این برای پیش انداختن تیم‌شان استفاده کنند. آیا خط حمله فعلی پرسپولیس این توان را دارد؟
 3- نگرانی بعدی در خط دفاعی است. فصل گذشته آغاز نیمکت‌نشینی‌های جلال حسینی به بهانه افزایش سن او بود، اما حالا با جدایی شجاع خلیل‌زده، جلال که یک سال هم مسن‌تر شده به ترکیب اصلی راه یافته است. آیا برای او حضور در مسابقات فشرده پیاپی مقدور است؟ حسینی در همین بازی اول هم نشان داد سرعت و چابکی گذشته را ندارد. به‌نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی هر چه سریع‌تر باید یک نیرو به قلب خط دفاعی بیفزاید؛ اگر خریدی قرار است انجام شود زودتر باید صورت بگیرد و اگر قرار است از مهره‌های موجود کسی در این پست تست شود، این اتفاق هم باید با شتاب بیشتری رخ بدهد. سرمایه‌گذاری بلندمدت روی فقط 2 مدافع میانی که یکی از آنها در مرز 40 سالگی است، چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد.
  4- همه خریدهای پرسپولیس توانسته‌اند از نظر کیفی مورد تأیید بخش زیادی از هواداران و منتقدان قرار بگیرند. البته همه، غیراز یک نفر؛ آرمان رمضانی. او خرید ناگهانی و لیگ برتری سرخپوشان بود که بدون تعارف فعلا در سطح سایرین به‌نظر نمی‌رسد. یحیی هر از گاهی در مسابقات آسیایی به او اعتماد کرد و خیلی جواب نگرفت. رمضانی در بازی با سایپا هم از فرصت 25دقیقه‌ای‌اش سودی نبرد. مسلما با ادامه این روال، اعتماد به او سخت‌تر خواهد شد. رمضانی نباید کاری کند که دل هواداران برای اوساگونا تنگ شود!
 5- پرسپولیس به‌عنوان قهرمان4 دوره قبلی و فینالیست فعلی آسیا وارد لیگ بیستم شد، اما به شکلی غریب، عصبی و پرخاشگر نشان داد. کارت‌های زرد و قرمز مفت، غرولند احمد نوراللهی که تا نیمکت ادامه پیدا کرد و... تناسبی با کامیابی‌های فنی سرخپوشان نداشت. به‌نظر می‌رسد مجموعه تیم از اتفاقات یک‌ماه گذشته پیرامون باشگاه لطمه روحی خورده است. وظیفه کادر فنی و مدیران جدید است که این وضعیت را ترمیم کنند، وگرنه خشم بی‌منطق بازیکنان ممکن است هزینه زیادی روی دست تیم بگذارد.

شکاری جاشین آل‌کثیر؟
رضا شکاری که نامش در فهرست نخستین بازی تراکتور در لیگ بیستم دیده نمی‌شد، روز گذشته قراردادش را به‌صورت یکطرفه با تیم تبریزی فسخ کرد. این در حالی است که تراکتوری‌ها فسخ یکطرفه شکاری را غیرقانونی می‌دانند و می‌خواهند از طریق تیم حقوقی خود این موضوع را پیگیری کنند. گفته می‌شود امسال 10‌بازیکن به‌صورت یکطرفه قرارداد‌هایشان را با تراکتور و ماشین فسخ کرده‌اند که خودش یک‌رکورد به‌حساب می‌آید! جالب اینکه پس از رسانه‌ای شدن این خبر شایعه انتقال شکاری به پرسپولیس بر سر زبان‌ها افتاد، شایعه‌ای که خود شکاری و پرسپولیسی‌ها آن را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند. بدنیست بدانید شکاری پیش از انتقال به تراکتور، فاصله‌ای تا پرسپولیسی شدن نداشت و حتی چندباری به محل این باشگاه هم رفت اما درنهایت سر از تبریز درآورد. حالا باید دید این‌بار شکاری به جمع قرمزپوشان پایتخت اضافه می‌شود تا جانشین آل‌کثیر شود یا همه‌‌چیز در حد شایعه باقی می‌ماند!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید