• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 15 آبان 1399
کد مطلب : 114866
+
-

در حاشیه سیاست/ دلیل حذف اطلاعات سپاه از نهادهای ناظر انتخابات

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس دهم، در رابطه با طرح اصلاح ‌قانون انتخابات در مجلس یازدهم و در رابطه با اضافه شدن نام اطلاعات سپاه در اصلاح قانون انتخابات گفت: در مجلس دهم این موضوع مطرح شد که اطلاعات سپاه به نهادهای نظارتی افزوده شود اما به درخواست خود اطلاعات سپاه، این مسئله حذف شد. به گزارش برنا، قاضی‌پور گفت: برخی حضور اطلاعات سپاه را تبدیل به یک وحشت تبلیغاتی کرده‌اند. اصلاح قانون انتخابات مجلس یازدهم فقط برای افراد خاص ساماندهی شده است.

  جامعه روحانیت قربانی احمدی نژاد
محمد مهاجری، فعال سیاسی درباره کنار کشیدن جامعه مدرسین از ورود به بحث‌های مربوط به انتخابات۱۴۰۰ گفت: جامعه مدرسین حاضر نیست هزینه‌های کاندیداتوری افراد را بپذیرد. مهم‌تر اینکه چون انتخابات۱۴۰۰ عملا رقابت بین اصولگرایان است، حمایت جامعه مدرسین از هر کاندیدایی به‌معنای محل نگذاشتن به بخش دیگری از اصولگرایان به‌حساب می‌آید و عملا جامعه مدرسین در برابر بخش‌هایی از اصولگرایان قرار می‌گیرد که این به نفع جامعه مدرسین و اصولگرایان نیست. به گزارش برنا، مهاجری در پاسخ به این سؤال که آیا جامعه روحانیت به تنهایی می‌تواند همه اصولگراها را برای معرفی کاندیدای نهایی دور هم جمع کند یا خیر، عنوان کرد: به‌نظر من تشکل‌های اصولگرا چندین سال است از جامعه روحانیت عبور کرده‌اند و نقش پدری آن را قبول ندارند. احمدی‌نژاد در سال۸۴ یک نارنجک  بین همه اصولگرایان منفجر کرد و جامعه روحانیت هم در آن میان قربانی شد.

  سعید محمد حضورش در انتخابات را تکذیب نکرد
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در پاسخ به این سؤال که اگر از شما خواسته شود در انتخابات شرکت کنید، چه تصمیمی خواهید گرفت، به ایلنا گفت: بستگی به شرایط دارد. باید توجه کنیم که شرایط این دوره از انتخابات پیچیده است، باید جلوتر برویم و ببینیم چه اتفاقاتی در انتظار ماست. سردار سعید محمد درباره اخباری مبنی بر حضور وی در انتخابات۱۴۰۰ یا شهرداری تهران در دوره بعد گفت: ما اهل کار هستیم و کارگریم. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آن قدر ماموریت‌های مهم در زمینه اقتصاد مقاومتی در کشور دارد که تمام فکر خود را در تحقق منویات مقام معظم رهبری در این زمینه متمرکز کرده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید