• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 14 آبان 1399
کد مطلب : 114768
+
-

آمار قربانیان زلزله ترکیه از مرز 100نفر گذشت

نجات معجزه‌آسای 3دختربچه

پیگیری
نجات معجزه‌آسای 3دختربچه

5روز پس از زلزله شدیدی که ترکیه و یونان را لرزاند، تلاش امدادگران برای خارج کردن افراد مدفون شده از زیر آوار در حالی ادامه دارد که نجات 3دختربچه، ده‌ها ساعت پس از زلزله، باعث خوشحالی مردم و امدادگران شده است.
به‌گزارش همشهری، زمین‌لرزه حدود 7ریشتری که بعدازظهر جمعه گذشته ترکیه و یونان را لرزاند، بیشترین خسارت را در شهر ازمیر وارد کرد. جایی که دستکم 20ساختمان بزرگ مسکونی ویران و عده زیادی از مردم زیر آوار این ساختمان‌ها گرفتار شدند. پس از این زمین‌لرزه، تیم‌های امدادی راهی مناطق آسیب دیده شدند و عملیات نجات و آواربرداری شروع شد. در همان ساعت‌های اولیه ده‌ها نفر که مجروح شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند، اما هنوز از سرنوشت افرادی که زیر آوار بودند خبری نبود. در این شرایط عملیات آواربرداری ادامه یافت. روز گذشته رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که تا‌کنون اجساد 102نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده است.  با این حال مهم‌ترین اخباری که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته در رسانه‌های ترکیه انتشار یافت، ماجرای نجات معجزه‌آسای 3دختر بچه بود.
نخستین دختری که نجات او موجی از شادی را در شهر ازمیر به‌همراه داشت، آیدیل سیرین 14ساله بود. پیش از نجات آیدیل، جست‌وجوگران جسد بی‌جان خواهر 8ساله او را از زیر آوار خانه‌شان بیرون کشیده بودند و به همین دلیل امیدها برای نجات آیدیل اندک بود، اما 58ساعت از وقوع زمین‌لرزه گذشته بود که آنها توانستند به محلی که آیدیل در آنجا مدفون بود برسد. نجاتگران وقتی آوار را کنار زدند، در کمال شگفتی متوجه شدند که دختربچه 14ساله زنده است و او پس از نجات در میان خوشحالی مردمی که در محل جمع شده بودند به بیمارستان منتقل شد.
دومین دختربچه، الیف 3ساله بود که حدود 65ساعت پس از زمین‌لرزه زنده از زیر آوار در شهر ازمیر بیرون کشیده شد. 2 روز قبل‌تر امدادگران موفق شده بودند مادر و 2خواهر او را زنده از زیر آوار بیرون بکشند، اما از سرنوشت الیف خبری نبود. با این حال امدادگران در ادامه جست‌وجوها موفق شدند صبح دوشنبه او را نیز زنده از زیر آوار آپارتمان محل سکونتش بیرون بیاورند. معمر سلیک، آتش‌نشانی که موفق شده بود الیف را زنده پیدا کند به خبرنگاران گفت: وقتی در جست‌وجوی ساکنان آپارتمان بودیم، من حدس زدم که شاید دختربچه 3ساله آنها جایی بین تخت و کمدش باشد. برای همین شروع به کنار زدن آوار در آن قسمت کردم و او را دیدم که به پشت خوابیده بود. وقتی او را بلند کردم، فهمیدم که زنده است. صورتش را تمیز کردم و گردوغبار را از کنار زدم و وقتی بغلش کردم و به نزدیکی آمبولانس بردم، دختربچه انگشت مرا گرفته بود و رها نمی‌کرد. زنده ماندن الیف معجزه‌ای بود که خودم به چشم دیدم.
با انتقال الیف به بیمارستان مشخص شد که وی دچار هیچ‌گونه شکستگی و آسیب جدی نشده و هم‌اکنون در بیمارستان تحت نظر است.
چندین ساعت پس از نجات این دختربچه، این بار نجات دختربچه‌ای 4ساله، اشک شوق را بر گونه‌های نجاتگران جاری کرد. آیدا، دختر بچه‌ای بود که در آشپزخانه آپارتمان‌شان در ازمیر گرفتار آوار شده بود. نصرت آکسوی، امدادگری که موفق شد او را پیدا کند به خبرنگاران گفت: زمانی که در حال جست‌وجو در آپارتمان بودیم، صدای ناله‌ دختربچه‌ای را از زیر آوار شنیدم. صدا از داخل آشپزخانه به گوش می‌رسید و با کنار زدن آوار وارد آنجا شدم. دختربچه‌ای کنار ماشین ظرفشویی محبوس شده بود. دستش را به سمت من بلند کرد و اسمش را پرسیدم و وقتی دیدم به هوش است، آوار را کنار زدم و او را بیرون کشیدم. آیدا حالش خوب بود و آسیب جدی ندیده بود و او را در اختیار اورژانس قرار دادم.

این خبر را به اشتراک بگذارید