• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 12 آبان 1399
کد مطلب : 114615
+
-

تردید دلار برای نزول به زیر مرز 27هزار تومان


در شرایطی که ظرف 2 هفته گذشته مقاومت دلار در محدوده 30هزار تومان و سپس 28هزار تومان شکست، اما ظرف چند روز گذشته قیمت هر دلار آمریکا در برابر نزول به زیر محدوده 27هزار تومان مقاومت کرده است و دیروز حتی قیمت درهم امارات که مبنایی برای تعیین قیمت دلار است با رشد مواجه شد و همین عامل جلوی نزول بیشتر قیمت دلار را گرفت. به‌نظر می‌رسد بازار ارز در انتظار تعیین تکلیف انتخابات آمریکا در روز سه‌شنبه 13آبان است. با این حال عبدالناصر همتی، رئیس‌ کل بانک مرکزی دیروز در حاشیه جلسه با نمایندگان مجلس درباره تداوم ریزش نرخ ارز اعلام کرد: 3 هفته پیش هم گفتم، فعالان بازار ارز ریسک بازار را درنظر بگیرند. تغییرات مهمی در بازار رخ می‌دهد و به‌تدریج به سمت ثبات پیش خواهیم رفت.
به گزارش همشهری، این روزها آینده اغلب بازارها به انتخابات آمریکا گره خورده زیرا این باور وجود دارد که پیروزی جمهوریخواهان می‌تواند به تشدید تنش‌ها منجر شود ودر مقابل با پیروزی جو بایدن به‌عنوان نامزد دمکرات‌ها، امیدواری‌ها برای کاهش تنش و حتی انجام برخی مذاکرات مشابه برجام تقویت خواهد شد. مهدی دلبری، کارشناس بازار مالی با بیان اینکه انتخابات آمریکا بازار‌های جهان در سراسر دنیا را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهد به همشهری گفت: انتخاب جو بایدن به کاهش قیمت طلا و ارز منجر می‌شود، اما انتخاب دونالد ترامپ رشد قیمت طلا و ارز را به‌دنبال دارد. به گفته او تنش‌های ناشی از سیاست‌های دونالد ترامپ به افزایش نظام تعرفه‌ای در تجارت جهانی و به کاهش حجم تجارت منجر خواهد شد. در چنین شرایطی و به فاصله یک روز مانده به برگزاری انتخابات آمریکا در روز سه‌شنبه 13آبان ماه، دیروز قیمت هر دلار آمریکا دوباره با رشد مواجه شد و با 350تومان افزایش به 27هزار و 600تومان، تا لحظه تنظیم این گزارش، رسید. در روز‌های گذشته نیز قیمت هر دلار آمریکا هر بار که به محدوده 27هزار تومان نزدیک شده بود فشار تقاضا برای خرید ارز افزایش یافته بود و قیمت هر دلار آمریکا نتوانست به کانال 26هزار تومان سقوط کند.
دیروز همچنین صرافی بانک ملی هم قیمت فروش هر دلار آمریکا را 327تومان افزایش دادو به 27هزارو199تومان رساند. نکته مهم در مبادلات روز گذشته افزایش 2.7درصدی قیمت درهم امارات بود که می‌تواند سیگنالی برای رشد قیمت دلار باشد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید