• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 20 فروردین 1397
کد مطلب : 11451
+
-

با مردم

با مردم

روز شنبه در این ستون از خوانندگان خواسته شد تا نقطه نظرات خود را درباره تعطیلات نوروزی با ما درمیان بگذارند. برخی از نظرات شهروندان:

@  ساماندهی تعطیلات نوروزی

سلام. به‌نظرم تعطیلات طولانی ایام عید بیشتر از آنکه اثر مثبت در بازیابی افراد و استراحت مفید داشته باشد به فرایندی فرسایشی تبدیل می‌شود که می‌توان آثار آن را حتی تا پایان‌ماه ابتدایی سال مشاهده کرد. در کنار تعطیلات زیاد ایام نوروز باید به سایر تعطیلات رسمی و برخی تعطیلات برنامه‌ریزی نشده و بعضا روزهای بین تعطیلات هم اشاره کرد. متأسفانه تعطیلی بازارهای رسمی شامل بورس، ارز و کالا باعث ناتوانی بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های فوری شده و به کسب وکار و اقتصاد آسیب می‌زند. انتظار می‌رود دولت و مجلس برای حل این معضل به موضوع ساماندهی تعطیلات نوروزی ورود کنند.
کارشناس ارشد در حوزه اقتصاد

  کلی هم سود دارد

سلام خسته نباشید.خواستم عرض کنم اول اینکه تعطیلات عید 14روز نیست، چون ادارات از پنجم باز است. ثانیا مردم همین نوروز را دارند آن هم بگوییم دریغ کنند! این تعطیلات کلی هم سود دارد. لطفا مثبت فکر کنیم و منفی باف نباشیم.
رضا اشترانی ازتهران

@ ساماندهی تعطیلات در طول سال

سلام. هرچند تعطیلات نوروزی براساس یک سنت قدیم فرصت خوبی برای تجدید قوا، استراحت و تفریح در بین خانواده‌های ایرانی است اما باید بپذیریم که در سرعت تحولات امروزی وقفه ناشی از این تعطیلات طولانی از آسیب‌های جدی در نظام اقتصادی و آموزشی کشور به شمار می‌رود. با اینکه مسئولان ذی‌ربط در سال‌های قبل بحث‌های زیادی درباره کم و زیاد بودن تعطیلات نوروزی کرده‌اند، ولی متأسفانه این مباحث تا‌کنون به نتیجه جدی نرسیده است. در سال‌های اخیر مردم به این باور رسیده‌اند که تعطیلات طولانی مشکلات اقتصادی زیادی را به کشور تحمیل می‌کند. به‌نظرم بحث ساماندهی تعطیلات نه‌تنها در ایام نوروز بلکه در طول سال باید جدی گرفته شود.
2563...0912

@ تعطیلی زیاد منطقی نیست

سلام. من هم معتقدم تعطیلات نوروز را باید کم کرد. در آمریکا برای کریسمس و سال نو فقط یکروز تعطیل است. سوپرمارکت‌ها فقط 15ساعت تعطیل هستند. کادر اداری فقط یک هفته تعطیل هستند. هیچ بانکی بیش از سه روز نمی‌تواند تعطیل باشد. فقط دانشگاه‌ها یک‌ماه کلاس ندارند. کادر علمی هم دوهفته تعطیل هستند. آیا این منطقی است که در ایام نوروز همه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و اداری و آموزشی نزدیک 20روز تعطیل باشند؟
خانقاهی از تهران

@ فاصله آموزشی ایجاد می‌کند

سلام وقت بخیر. به‌عنوان یک فرهنگی که سابقه طولانی در آموزش و پرورش داشته‌ام، معتقدم تعطیلات طولانی و متمرکز شدن تعطیلات در یک جا باعث می‌شود که فاصله آموزشی زیادی ایجاد شود و دانش‌آموزان با آموزش و مدرسه فاصله بگیرند؛ چرا که تحقیقات نشان داده تعطیلات کوتاه‌مدت مفیدتر است. در نتیجه وقتی مدت طولانی دانش‌آموز با آموزش‌های مداوم خود فاصله می‌گیرد، پس از پایان تعطیلات رخوت و بی‌انگیزگی در بین دانش‌آموزان، به‌خصوص ابتدایی‌ها تا هفته اول دایر شدن کلاس‌ها ادامه پیدا می‌کند؛ موضوعی که بسیاری از خانواده‌ها با آن درگیر هستند. امیدواریم برنامه مشخصی در این زمینه تعیین و از سوی مراجع ذی‌ربط ابلاغ شود.
دبیر بازنشسته از تهران

  تعطیلی فردای سیزده بدر

باسلام. درباره تعطیلات نوروز به‌نظرم مردم فقط دلشون به این عید و تعطیلاتش خوش است. حتی باید فردای سیزده بدر را هم چون مردم خسته‌اند تعطیل کنند.
3564...0912

  بی‌توجهی و پارک خودرو جلوی درب منازل

با سلام. در محدوده پارک باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی شمالی (پیروزان)، برخی از شهروندان با پارک خودرو در جلوی در منازل، باعث ایجاد مزاحمت برای ساکنان می‌شوند. به‌خصوص در ایام تعطیلات که بسیاری از هموطنان ترجیح می‌دهند با خانواده در این پارک حضور پیدا کنند، ترافیک زیادی در این محدوده ایجاد می‌شود. برای حل این مشکل بارها و بارها ساکنان محل به شهرداری منطقه و پلیس راهور پیشنهاد کرده‌اند تا در مواقعی که این پارک شلوغ می‌شود خودروها را ساماندهی کنند، اما ترتیب اثر نداده‌اند. لطفا از این طریق گلایه ما را به شهروندان برسانید تا هنگام حضور در پارک‌ها خودروهایشان را جلوی در منازل پارک نکنند.
1841...0912

  همسان‌سازی‌ حقوق

با سلام. اسفند96 سخنگوی دولت اعلام کردند به همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان توجه بیشتری خواهد شد. لطف کنید موضوع همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان را پیگیری کنید. امیدواریم پیگیری شما در روزنامه درباره مشکلات بازنشستگان به‌خصوص طرح همسان‌سازی‌ تداوم داشته باشد. از همین طریق از آقای دکتر روحانی، رئیس‌جمهور تقاضا می‌کنیم، قانون همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان را که توسط مجلس تصویب شده در سال97 اجرایی کنند تا این قشر آبرومند بیش از این خجالت‌زده خانواده‌هایشان نشوند.
2748...0919

  تأخیر در پرداخت حقوق‌ها

با عرض سلام و خسته نباشید. از مسئولان روزنامه همشهری تقاضا دارم صدای من و میلیون‌ها مستمری‌بگیر مثل من را به گوش مسئولان در سازمان تأمین اجتماعی برسانند. سال گذشته آقای ربیعی، وزیر تعاون اعلام کردند که حداقل‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی از سال97 افزایش حقوق خواهند داشت. با توجه به اینکه ما بازنشستگان بعد از سال‌ها زحمت و کوشش و مشقت مبلغی که به‌عنوان مستمری دریافت می‌کنیم، کفاف اموراتمان را نمی‌دهد و روزگار را به سختی می‌گذرانیم، درخواست می‌کنیم صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.
عزیزخانی، بازنشسته تأمین اجتماعی

لطفا نقطه نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید