• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 20 فروردین 1397
کد مطلب : 11447
+
-

جزئیات تازه از علت سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه براساس خوانش از اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای تهران-یاسوج، علت سقوط هواپیما اشتباه خلبان بوده است، گفت: در وهله اول شرکت هواپیمایی آسمان به‌دلیل دادن مجوز پرواز و بعد از آن خلبان مقصر سقوط است.
محمدرضا رضایی‌کوچی به ایسنا، گفت: براساس اطلاعات جعبه سیاه، خلبان مقصر است، اما ما در حال بررسی زمینه‌ها و عواملی هستیم که باعث اشتباه خلبان شده است؛ اینکه چرا خلبان اشتباه کرده و آیا خلبان روند عادی خود و مراحل مختلف را طی کرده؟ آیا به لحاظ جسمی و روحی آمادگی داشته یا خیر؟ یا اینکه اصلا هواپیما مناسب پرواز برای شرایط بحرانی بوده است؟وی با تأکید بر اینکه عوارض و زمینه‌هایی باعث اشتباه خلبان شده است، به اطلاعات خوانده شده از جعبه سیاه اشاره و اظهار کرد: بنده مکالمات جعبه سیاه را گوش کردم. در لحظه آخر کمک خلبان به خلبان می‌گوید هوا خراب است و از او می‌خواهد که برگردد اما متأسفانه خلبان اصرار به ادامه مسیر به سمت مقصد را دارد، به‌دنبال آن ارتفاع هواپیما را کاهش داده و هواپیما پایین‌تر از حد معمول می‌آید و باعث برخورد با کوه و بروز سانحه می‌شود.
وی ادامه داد: خلبان به‌دلیل بیماری، جراحی قلب کرده بود. در این شرایط باید یک خلبان و نه کمک خلبان کنار او می‌نشست. از طرف دیگر با توجه به اطلاعات جوی اصلا نباید مجوز پرواز صادر می‌شد. اگر مقررات رعایت می‌شد هواپیما می‌توانست به‌رغم شرایط جوی خراب به شیراز برگردد و سالم بماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید