• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 10 آبان 1399
کد مطلب : 114406
+
-

«جشن سر برون» جشن کروناست

باید از همین خبر شروع کرد که ساعت 11 امروز مراسم تشییع و خاک‌سپاری کریم اکبری‌مبارکه برگزار می‌شود. کریم اکبری‌مبارکه متولد سال۱۳۳۲ و فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر بود که پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفت. نوید؛ فرزند او به رسانه‌ها اعلام کرد: پدرم در روزهای اخیر مشغول بازی در سریالی بود که یکی از عوامل آن و بعد هم خانم لاله اسکندری مبتلا به کرونا شدند و با توجه به بیماری زمینه‌ای که پدرم داشتند، بیماری تمام ریه‌اش را درگیر کرد. چند روز قبل عکس ریه از ایشان گرفته شد ولی داروها مؤثر نبودند و چهارشنبه صبح (هفتم آبان) که پدر را در بیمارستان بستری کردیم، در فاصله ۲۴ساعت فوت کردند.»
حالا اما بعد از این حادثه تلخ که البته به گفته فرزند این هنرمند بخشی از بروزش به سهل‌انگاری کارکنان بیمارستانی در امتناع از تزریق یک آمپول خاص به بهانه نداشتن این دارو در بیمارستان مرتبط است، همه نگاه‌ها به سمت سریالی چرخیده که نخستین قربانی از اهالی سینما و تلویزیون را در شناسنامه‌اش به ثبت رسانده است. نام سریال جشن سربرون به کارگردانی مجتبی راعی چندی پیش با خبر ابتلای لاله اسکندری به کرونا سر صحنه این سریال بسیار به گوش رسید و حالا که اکبری مبارکه از بازیگران این مجموعه به رحمت خدا رفته است حساسیت‌ها درباره ادامه روند تولید سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی به بالاترین حد خود رسیده است. لاله اسکندری در واکنش به خبر درگذشت همکارش در این سریال گفته:«آیا حتما باید جان عزیز همکار دیگری هم گرفته شود تا متوجه بحرانی بودن شرایط شویم؟»
این در حالی است که حسن نجاریان تهیه‌کننده سریال چندی پیش به رسانه‌ها اعلام کرد:کارهای احتیاطی بیشتر را در دستور کارمان خواهیم داشت تا هنرمندان ما سالم و سلامت به کارشان ادامه دهند.
سریال «جشن سربرون» مجموعه‌ای 30قسمتی است که به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد و حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، صدرالدین حجازی و بیوک‌میرزایی در آن ایفای نقش می‌کنند.
به جز جشن سربرون که یک سریال تلویزیونی است موضوع ادامه فیلمبرداری‌ها در سینما و ابتلای ستارگان ازجمله محمدرضا گلزار و نوید محمدزاده به کرونا هم باعث شده تا نگرانی‌ها از ادامه روند تولید و دلخوش بودن به ظواهر رعایت پروتکل‌ها ازجمله استفاده از مواد ضدعفونی کننده شدت گیرد. این در حالی است که در بسیاری کشورهای دیگر روند تولید فیلم‌ها و سریال‌ها کاهش یافته و آنهایی هم که مشغول کار هستند با انجام روزانه تست‌های پزشکی دقیق و تست کرونا به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در قراردادها هم قوانین سفت و سختی برای رعایت پروتکل‌ها، ماندن در قرنطینه درصورت ابتلا و موارد دیگر وضع شده است. در ایران اما سریال‌های تلویزیونی، سریال‌های شبکه نمایش خانگی و فیلم‌های سینمایی به‌رغم انتشار اخبار متعدد درباره ابتلای عوامل مختلف به کرونا همچنان با کمترین میزان رعایت‌های بهداشتی در حال تولید هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید