• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 10 آبان 1399
کد مطلب : 114390
+
-

نکته بازی / یک سرسوزن ذوق داشته باشید


یک روز قبل از توافق علی کریمی با باشگاه قطری، در فضای مجازی و حتی رسانه‌های رسمی ورزشی شایعه شد پرسپولیس به هافبک دفاعی استقلال پیشنهاد داده و قصد دارد با جذب او، انتقام جدایی محمد نادری را بگیرد. خب طبیعی است که همین تیتر به تنهایی جذابیت ایجاد می‌کند، کلیک می‌گیرد و بعدا هم مهم نیست اصلا بشود یا نشود. با این همه، آدم برای خبرسازی هم باید یک سر سوزن قریحه داشته باشد. این شایعه زمانی ایجاد شد که پرسپولیس مدیرعامل نداشت و سرپرست مستعفی باشگاه هم کل تمرکزش را روی تسویه‌حساب با برانکو گذاشته بود. به علاوه سیاست‌های این باشگاه پرداخت نکردن مبالغ درشت بود؛ در غیراین صورت آنها شجاع خلیل‌زاده یا محمد نادری را حفظ می‌کردند. با این اوصاف چطور ممکن بود پرسپولیس به علی کریمی با آن درخواست‌های مالی عجیب پیشنهاد بدهد؟

پیشرفت زامبی‌ها
همه پیشرفت می‌کنند و خوشبختانه این قاعده شامل زامبی‌های فضای مجازی هم می‌شود. یک دوره کاربران علاف شبکه‌های مجازی منتظر بودند اسم یک ستاره خارجی به هر دلیلی به‌نام ورزش ایران گره بخورد تا بروند به صفحه‌اش و چند هزار کامنت بگذارند. آنجا آنقدر ایرانی می‌آمد که معامله ماشین هم انجام می‌شد. حالا فرقی نداشت طرف ستاره والیبال لهستان بود یا مجری مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی یا حتی کریس رونالدو و لیونل مسی. مهم این است که زامبی‌های ما حضور فعال در صحنه داشتند. حالا اما پیشرفت حاصل شده و دوستان به صفحات باشگاه‌ها، کنفدراسیون‌ها و زیرمجموعه‌های فیفا یورش می‌برند. یک عده برای النصر کامنت می‌گذارند، یک عده برای دادگاه عالی ورزش و یک عده هم سراغ پیج کورتریک و القطر رفته‌اند. حتی کامنت عربی و انگلیسی هم داریم که از دیگر مصادیق جهش اجتماعی جماعت بیکار است.

بزرگترین حسن تسویه با برانکو
بالاخره «دوشنبه»ای که برانکو 2سال منتظرش بود رسید و پرسپولیس طلب مربی کروات را به‌حسابش واریز کرد. طبیعتا این مسئله محاسن زیادی دارد؛ از رسیدن بهترین مربی خارجی تاریخ باشگاه به حقوقش تا رهایی پرسپولیس از مجازات‌های بعدی فیفا. پنجره هم باز می‌شود و تیم می‌تواند خریدهای جدید انجام بدهد. با این حال اگر از ما می‌پرسید، بزرگ‌ترین حسن بسته شدن این پرونده، خلاص شدن ملت ایران از مصاحبه‌های وکیل برانکو بود. آقای بوشیچ، در این مدت از همه ویچ‌های تاریخ فوتبال ایران بیشتر مصاحبه کرد. او طوری از کرواسی در دسترس بود که هیچ‌کس در تهران اینطوری در دسترس نبود. اینجا یکی از مدیران باشگاه مصاحبه می‌کرد، 180ثانیه بعد واکنش بوشیچ روی سایت‌ها بود. حالا برو استراحت کن استاد؛ مخصوصا که درصد خوبی هم گیرت آمده و قشنگ می‌توانی خستگی‌ات را در کنی.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :