• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 8 آبان 1399
کد مطلب : 114289
+
-

کلاهبرداری تلگرامی با فروش داروی تقلبی کرونا

2مرد شیاد با تبلیغ در کانال‌های تلگرامی، داروهایی تقلبی را به‌جای داروی درمان کرونا می‌فروختند و مبالغ کلانی به جیب می‌زدند.
به‌گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت مردی در پلیس فتای تهران آغاز شد. این مرد که پدرش به کرونا مبتلا شده وقتی فهمید داروهایی را که از طریق یک کانال تلگرامی تهیه کرده بود تقلبی است و درصورت تزریق ممکن است به قیمت جان پدرش تمام شود، تصمیم به شکایت گرفت. او درباره چگونگی خرید این داروها به مأموران گفت: چند روز قبل پدرم به ویروس کرونا مبتلا شد و وضعیت وخیمی داشت. به‌دنبال دارویی برای نجاتش بودم که در یکی از کانال‌های تلگرامی با فردی ناشناس آشنا شدم که مدعی بود داروی درمان کرونا در اختیار دارد. بعد از پرس‌و‌جو درباره نوع دارو بابت خرید 3آمپول مبلغ 51میلیون تومان به حسابش واریز کردم و دارو را تحویل گرفتم. خوشحال بودم که با این کار می‌توانم جان پدرم را نجات دهم اما وقتی داروها را به بیمارستان تحویل دادم به من گفتند که داروها تقلبی است و نه‌تنها موجب بهبود پدرم نمی‌شود، بلکه تزریق آنها ممکن است باعث مرگ او شود. با ثبت این شکایت مأموران بررسی‌های خود را برای شناسایی فروشنده دارو آغاز کردند. بررسی‌ها حاکی از این بود که متهم با راه‌اندازی کانال تلگرامی در آنجا به فروش داروهای کرونا می‌پردازد و پول کلانی از مشتریانش دریافت می‌کند. مأموران در ادامه با شناسایی مخفیگاه متهم او را دستگیر و مقدار زیادی داروهای تقلبی نیز کشف کردند. 
درحالی‌که متهم راهی برای انکار نداشت، در بازجویی‌ها به خرید و فروش داروهای تقلبی کرونا اعتراف کرد. او گفت: مدتی قبل از زندان آزاد شدم و با توجه به شیوع بیماری کرونا با همکاری یکی از دوستانم که در داروخانه کار می‌کند یک کانال تلگرامی راه انداختم و در آن داروهای تقلبی را به‌عنوان داروی کرونا به مردم می‌فروختم. من کارم تبلیغ و فروش داروها بود و از محتویات داخل داروها اطلاعی نداشتم. سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران در این‌باره گفت: به‌دنبال اعترافات این متهم، همدست او نیز دستگیر شد و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید