• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 فروردین 1397
کد مطلب : 11420
+
-

از سازمان ملل تا فرش فروشی

میترا شکری/ خبرنگار
 آرزو خسروی و محمد نصیری سال‌ها قبل تصمیم گرفتند شغل ثابتی که در سازمان ملل و شرکت نقشه‌کشی داشتند را رها کنند و وارد کاری شوند که حس‌شان به آنها می‌گفت در آن موفق می‌شوند. این زوج جوان با همین ایده استارت کارشان را زدند. آنها در چند پاراگراف ساده توضیح می‌دهند چطور با یک سرمایه‌ 30میلیون‌ تومانی اولیه توانستند سایتی راه بیندازند که امروز مشتری میلیاردی دارد.

 ما در شغل‌های قبلی‌مان موفقیت زیادی کسب نکرده بودیم‌، اما تجربیاتی که در زمینه‌ اینترنت و کسب‌ وکارهای آنلاین به‌دست آورده بودیم و آشنایی‌ای که با دنیای فرش داشتیم باعث شد ایده‌ فروش اینترنتی فرش به ذهن‌مان برسد.

7سال قبل این ایده را با این فکر که مردم وقت کمتری صرف گذراندن در مراکز خرید کنند، عملی کردیم.

  معمولا فروش خیلی از لوازم در اینترنت امکان‌پذیر است اما زمان شروع کارمان همه به ما می‌گفتند امکان ندارد بتوان از طریق اینترنت فرش فروخت. حتی وقتی با صاحب‌نظران هم در این حوزه صحبت می‌کردیم آنها می‌گفتند بهتر است از این کار صرف‌نظر کنید. از آن‌جا که بهتر است قبل از انجام هر کاری تحقیق کرد، ما هم شروع کردیم به تحقیق کردن و این کار حدود 6‌ماه طول کشید.

اغلب سایت‌هایی که فروش آنلاین فرش در سطح جهان داشتند را رصد کردیم و دانش‌مان را بالا بردیم. از آن‌جا که خیلی‌ها مخالف کارمان بودند، کسی از ما حمایت مالی هم نکرد. در نهایت با حدود 30میلیون تومان که خودمان پس‌انداز کرده بودیم کارمان را شروع کردیم. فردای همان روز هم نخستین فرش را فروختیم و این اتفاق برایمان خیلی جذاب بود.

 ما اوایل بازدید و فروش آنچنانی نداشتیم، تا مدت‌ها برای بهینه‌سازی سایت از جیب خودمان هزینه می‌کردیم، اما الان بازدید از سایت روزانه بیش از 6هزار مورد است.

ما توانسته‌ایم برای حدود 20نفر به شکل مستقیم ایجاد شغل کنیم. داشتن یک تیم خوب و حرفه‌ای جزو قدم‌های اصولی است که باید در این حوزه بردارید.

 اگر می‌خواهید وارد این کار شوید، باید صبور باشید. هفته‌ها و شاید ماه‌های اول ممکن است همه‌‌چیز کند پیش برود، اما بعد از مدتی موفق خواهید شد. اینکه تحولات منطقه و دنیا را بدانید برای کسب و کارتان خوب است، چون این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید برای کارتان در سطح بین‌المللی هم برنامه‌ریزی کنید. دانش، شبکه‌سازی‌، همکاری تیمی و... اصول ساختاری رشد ما بودند و با تکیه بر آنها به موفقیت رسیدیم.

 با اینکه ما نخستین سایت فروش آْنلاین فرش بوده‌ایم اما اعتقاد داریم می‌توانیم با تمام پتانسیل‌های موجود رشد بیشتری در فروش آنلاین فرش داشته باشیم.



   سایت‌تان را حتما ثبت کنید

برای راه‌اندازی یک سایت اینترنتی قبل از هر چیزی باید دامنه مورد نظرتان را ثبت کنید. اسمی که برای دامنه درنظر می‌گیرید ترجیحا باید ساده باشد و گویای کسب و کارتان. بعد از دریافت مجوزهای لازم از وزارت صنعت و معدن و نماد اعتماد الکترونیک باید نماد ساماندهی اینترنتی را از وزارت ارشاد دریافت کنید و در انجمن صنفی کسب و کار هم عضو شوید. نکته دیگری که باید بدانید این است که در چند‌ماه گذشته از سوی اداره اصناف به صاحبان این مشاغل جواز کسب اعطا می‌شود و خوشبختانه تمام این نمادها و جوازهای مربوط به کسب و کار را می‌توان اینترنتی دریافت کرد. پیشنهاد ما به‌عنوان مدیران فروش آنلاین فرش این است که قبل از شروع کارتان حتما این اصول را رعایت کنید و به اصولی‌ترین شکل کارتان را پیش ببرید.

این خبر را به اشتراک بگذارید