• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 5 آبان 1399
کد مطلب : 113963
+
-

بحران دست به‌دست شد

زیدان با برد ال‌کلاسیکو موفق شد فشارها را از دوش خود به شانه‌های کومان منتقل کند/ کومان اعتقاد دارد VAR نقشی کلیدی در شکست تیمش داشته است

اولین ال‌کلاسیکوی بدون تماشاگر تاریخ تنها با حضور 350نفر شامل نیروهای امنیتی و کادر فنی 2 تیم و کارگران ورزشگاه در زمین خانگی بارسلونا برگزار شد. درحالی‌که ثانیه‌شماری پس از 2 باخت عجیب مقابل 2 تیم ضعیف کادیس و شاختار برای اخراج زیدان آغاز شده بود و نام او را در کنار مربیانی مثل سولاری، لوپتگی، بنیتس ، لوگزامبورگو و کی‌روش که با باخت در  ال‌کلاسیکو شغل خود را روی نیمکت مادرید از دست داده بودند، نوشته می‌شد، سرمربی فرانسوی موفق شد برای پنجمین بار بارسلونا را ببرد و نام خود را در کنار مورینیو جاودانه کند، یک برد کمتر از لوییس مولونیو میگوئل مونیوس افسانه‌ای که 14برد  ال‌کلاسیکویی دارد. زیدان نخستین مربی‌ای است که در 6بازی پشت سر هم در نیوکمپ شکست نداشته. او 2 باخت خانگی و 3 تساوی هم در بازی‌های رودررو به‌عنوان سرمربی دارد. کومان که سیستم دو دهه‌ای بارسا را از 3-3-4به 1-3-2-4تغییر داده، نتوانست کار خاصی انجام دهد. رئال 9ضربه به چارچوب بارسا داشت و 4تا خارج چارچوب. رئال مادرید در 17بازی آخر در نیوکمپ فقط در یک بازی موفق به گلزنی نشده است. حالا با 2 شکست پیاپی لالیگایی، کومان باید تیمش را برای بازی حساس چهارشنبه شب لیگ قهرمانان مقابل یوونتوس آماده کند که ممکن است لغزش در این بازی به قیمت از دست رفتن شغل سرمربی هلندی تمام شود. هرچند خود کومان و هواداران بارسا VAR را مقصر اصلی شکست تیم‌شان در  ال‌کلاسیکو می‌دانند، اما شکست مقابل یووه آبی‌واناری‌ها را با بحرانی جدی روبه‌رو خواهد کرد.
   حالا مسی از زمانی که کریستیانو رونالدو رئال را ترک کرده، هرگز در  ال‌کلاسیکو موفق به گلزنی نشده است، نه او و نه رونالدو! از 18ضربه‌ای که در این 900روز در  ال‌کلاسیکوها به دروازه رئال وارد کرده هیچ کدام نه تبدیل به گل و نه تبدیل به پاس گل نشده که آمار ضعیف او را به 515دقیقه بدون گل یا پاس گل می‌رساند که این دومین عملکرد بد او در عمر فوتبالی‌اش به‌حساب می‌آید؛ 6 ال‌کلاسیکوی پیاپی سترون. آخرین باری که گل زد در ۶ مه ۲۰۱۸ بود.
 آنسو فاتی که اخیرا نام خود را به جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان با بیش از یک گل ثبت کرده بود، با گلزنی در  ال‌کلاسیکوی شنبه به جوان‌ترین گلزن قرن بیست و یکم این رقابت هم تبدیل شد. از 1947که آلفونسو ناوارو در این مسابقه گل زده بود، هیچ بازیکنی جوان‌تر از فاتی موفق به گلزنی در بهترین مسابقه جهان نشده بود با 17سال و 359روز سن. گل او چهارصدمین گل تاریخ  ال‌کلاسیکو بود.
   با این برد تعداد بردهای رئال در تاریخ  ال‌کلاسیکو یکی از بارسلونا بیشتر شد و به عدد97رسید. بارسا تنها یک سال و نیم تعداد بردهای  ال‌کلاسیکویی خود را از رئال بیشتر کرده بود.
  برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸، رئال ۲ ال‌کلاسیکوی متوالی پیروز شد. بعد از 14سال یک پنالتی لالیگایی در نیوکمپ برای رئال گرفته شد که بارسایی‌ها معتقد بودند VAR در این صحنه اشتباه تصمیم گرفته است. به جز کارشناس نشریه آس که اعتقاد دارد داور می‌توانسته کشیدن پیراهن راموس توسط لنگله را پنالتی اعلام کند، کارشناسان نشریه‌های اسپورت، موندو و حتی مارکا، اعتقادی به پنالتی نداشته‌اند. فراموش نکنیم بارسایی‌ها در این بازی اعتقاد دارند خطای کاسیمیرو در دقیقه 28روی مسی هم خطای پنالتی بوده، خطایی که داور برای آن حتی سراغ VAR هم نرفت.
  آسنسیو هم که با وجود دوندگی زیاد هنوز روی فرم نیامده بود، برای یکصدوپنجاهمین بار با پیراهن رئال به میدان رفت.
  سرخیو راموس که جایزه بهترین بازیکن زمین را گرفت صدمین گلش را برای رئال زد و با 5گل مشترکا با رونالدو کومان عنوان بهترین مدافع گلزن  ال‌کلاسیکو و با 45بازی مشترکا با مسی عنوان بیشترین سابقه بازی در این مسابقه را به‌دست آورد. او هر 25پنالتی آخر خود را به گل تبدیل کرده.
  مودریچ هم بازی شماره350خود را برای رئال با یک گل زیبا جشن گرفت. آخرین باری که مسی در ال‌کلاسیکو گل زده بود، مودریچ 32ساله بود و اکنون 35ساله است.
  نتو که بهترین بازیکن بارسلونا بود و چند گل را نجات داد، هرگز مقابل رئال کلین شیت نکرده و در 5بازی 12گل خورده است. کورتوا که با گرفتن موقعیت مسی کلید این برد بود، در 6تقابل اخیر خود مقابل بارسا و اتلتیکو تنها همین یک گل از فاتی را دریافت کرده است.
  پس از ۷ مسابقه در این فصل، تنها ۵ بازیکن مختلف رئال مادرید گل زده‌اند. این کمترین تعداد گلزن بعد از ۷ مسابقه اول از سال ۱۹۸۲/۸۳ است. کریم بنزما تنها یک گل در این فصل دارد. این برد شماره250کریم در لالیگا با رئال بود.
  گل فدریکو والورده مقابل بارسلونا روی کار تیمی فوق‌العاده و بعد از 24پاس پیاپی به‌دست آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید