• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 5 آبان 1399
کد مطلب : 113952
+
-

100ثانیه خبر/ اختصاص رمز ارزها به تامین ارز برای واردات صنعت برق

سخنگوی صنعت برق کشور، از اختصاص رمزارزهای استخراج شده در واحدهای مجاز، به تامین ارز مورد نیاز برای واردات، در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش صدا و سیما، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اضافه شدن تبصره‌ای جدید به مصوبه گذشته درخصوص مقررات استخراج رمز ارزها افزود: «در این مصوبه آمده است، رمزارزهای استخراج شده در واحدهای مجاز، براساس مجوزهای وزارت صمت و وزارت نیرو برای تأمین برق، فقط برای تأمین ارز واردات کشور صرف خواهد شد. این رمزارزها براساس مقررات تعیین شده از سوی بانک مرکزی، قابل مبادله هستند. سقف مجاز رمز ارز استخراج شده و قابل مبادله هر واحد استخراج‌کننده براساس میزان انرژی مصرفی توسط وزارت نیرو، تعیین خواهد شد. »

  جو مریخ با سرعت در حال نابود شدن است
 مطالعه جدید براساس مشاهدات انجام شده توسط دو فضاپیمای ناسا نشان می‌دهد که مریخ با سرعت بیشتری در حال از دست دادن جو خود است. به گزارش تک‌اکسپلوریست، میزان از دست دادن جو مریخ با تغییر در دمای بالای جو تغییر می‌کند. در بازه زمانی بین پنجم تا 29ژوئیه2018، دو فضاپیمای ناسا مشاهدات همزمانی را در جو بالایی مریخ انجام داده‌اند. این فضاپیماها توانستند یک توفان گردوغبار جهانی را به نام «رویداد گردوغبار محاصره‌کننده سیاره» که در مریخ آغاز شده بود، رصد کنند.

  هامر برقی در آستانه ورود به بازار
شرکت جنرال‌موتورز در ویدئویی، توانایی‌های فوق‌العاده هامر برقی خود را به معرض نمایش گذاشت. به گزارش وب‌سایت نیو اطلس، هامر تمام برقی با قدرت موتور هزار اسب بخار، آماده است تا با ورود به بازار، وارد رقابتی بزرگ با سایر آفوردها شود. باتری‌های این وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا خودرو با یک‌بار شارژ کامل تا 563کیلومتر راه برود. باتری‌های این هامر خیلی سریع شارژ می‌شوند و ظرف 10دقیقه میزان نیروی لازم برای 100کیلومتر حرکت را تامین می‌کنند.

  مکانیسمی که در بروز آلزایمر مؤثر است
پژوهشگران دانشگاه متروپولیتن توکیو در مطالعات خود، مکانیسم جدیدی را یافته‌اند که در بروز بیماری آلزایمر نقش دارد. به گزارش آساهی شیمبون، در مکانیسم جدید، خوشه‌های «پروتئین تاو» در مغز ایجاد می‌شوند. این پژوهش نشان می‌دهد که بروز جهش خاصی در یک آنزیم موسوم به "MARK4" می‌تواند ویژگی‌های پروتئین تاو و امکان متراکم شدن آن را تغییر دهد و آن را نامحلول‌تر سازد. این احتمال وجود دارد که نتایج این پژوهش بتواند به ارائه درمان‌های غیرمنتظره‌ای بینجامد.

  وداع با رئیس سامسونگ
«لی کان هی» رئیس گروه شرکت‌های سامسونگ پس از 6سال بستری بودن در بیمارستان در 78سالگی درگذشت. به گزارش رویترز، کان هی حدود 6سال پیش به‌دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری شد و از آن سال به بعد فرزندش، مدیریت سامسونگ را برعهده داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید