• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 5 آبان 1399
کد مطلب : 113929
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VOnXo
+
-

کورس ِ‌آقایان

گزارشی از گران‌ترین خودروهای موجود در بازار که این روزها با اعداد نجومی معامله می‌شوند


آوین آزادی ـ روزنامه‌نگار

نوشتن از گران‌ترین خودروهای موجود در بازار، از آن نوشتن‌های پرچالش است؛ گزارشی که اگر چاپ آن یک روز یا حتی چند ساعت به تأخیر بیفتد، تمام اعدادی که در آن وجود دارد از اعتبار می‌افتد. این قاعده «الان چند» یا «الان» در بازار خودروهای خارجی بیشتر هم صدق می‌کند. البته این فقط یکی از چالش‌ها برسر راه نوشتن این چند کلمه است. بهت و ناباوری از قیمت‌ها را که کنار گذاشته و به‌خود مسلط هم شوید اما باز مرور این تبعیض تلخ حتما شما را آزار خواهد داد؛ در روزگاری که خرید یک پراید ساده هم آرزوی خیلی از خانواده‌ها شده، هستند خودروهایی که شمردن صفرهای قیمتی که برای‌شان اعلام می‌شود، سخت است؛ خودروهای وارداتی که محدودیت‌‌هایی که بر سر راه رسیدن آنها وجود دارد و دست‌های پشت پرده‌ فاسد دخیل در بازار آنها، به مهارگسیختگی قیمت‌شان دامن می‌زند؛ پورشه‌ها، بنزها و بی‌ام‌و‌هایی که حالا دیگر قیمت آنها از میلیون گذشته و به میلیارد رسیده است.

بنز SL 500
بین 4تا 6میلیارد تومان 


گروه خودرویی بنز را خیلی‌ها در ایران با برچسب «آقا» می‌شناسند. یکی از گرانقیمت‌‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران، مدل SL 500 بنز است که اگرچه صفر آن در بازار وجود ندارد اما بررسی آگهی‌های خرید و فروش نشان می‌دهد که مدل 2013این خودرو با کارکرد 35هزار کیلومتر، برچسب قیمت 4میلیارد تومان را با خود یدک می‌کشد. این خودرو را شاید بتوان به‌عنوان صدرنشین قیمت‌ها دانست که با 7سال کارکرد، مالک آن رقم 4 میلیارد تومان - تا لحظه تنظیم این گزارش- را برای آن پیشنهاد داده است.

مشخصات 
کشور سازنده: آلمان 
موتور: 8 سیلندر 32سوپاپه
جعبه دنده:7 دنده اتوماتیک 
شتاب صفر تا 100: 4.6ثانیه 
حداکثر سرعت: 250کیلومتر در ساعت 
مصرف سوخت داخل شهر: 12.4لیتر در 100کیلومتر 


مرسدس بنز سوپرلاکچری
بین 7تا 10میلیارد تومان 


از تصویر مرسدس بنز  SLS AMG Black Series می‌توان شوکه شد؛ خودرویی که برخی به ‌او لقب «هیولا» داده‌اند. محصول لاکچری مرسدس بنز، با پلاک ملی بین 7 تا 10میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده‌است. مرسدس بنز SLS AMG یک سوپر ماشین فوق‌العاده است. بیل کلینتون همواره به این موضوع اشاره می‌کرد که اگر به یک خوک بال بدهید، می‌تواند پرواز کند ولی هیچ‌گاه مثل عقاب نمی‌شود. ولی اگر یک بنز 157هزار یورویی با موتور 571اسب بخار، بال داشته باشد؛ چه اتفاقی می‌افتد؟ مرسدس بنز تلاش کرده تا طراحی داخلی SLS خود را شبیه کابین خلبان در هواپیما بسازد که در این طراحی موفق هم بوده است. براساس بعضی روایت‌ها تنها10 عدد از این خودرو در ایران وجود دارد.

مشخصات 
کشور سازنده: آلمان 
مدل بدنه: کوپه 
موتور: 8 سیلندر 32سوپاپه
جعبه دنده: 7 دنده اتوماتیک 
شتاب صفر تا 100: 3.6ثانیه 
حداکثر سرعت:
 315کیلومتر بر ساعت 


BMW i8؛ شکوه خودروی آلمانی 
بین 3 تا 5 میلیارد تومان 

عاشقان خودروهای خارجی بر این باورند که BMW i8 بیشتر به یک کانسپت شباهت دارد تا محصولی که به‌صورت تولید انبوه به بازار عرضه شده است. طراحی این خودرو را تحلیل‌گران این حوزه، منحصر به‌فرد می‌دانند و بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد که تکنولوژی بالای ساخت این خودرو به همراه ظاهر خیره‌کننده، آن را در همه جهان نسبت به دیگر محصولات در این رده، ممتاز کرده است. این مدل از خودروساز آلمانی، مجهز به دوربین 360درجه است و سیستم استارت و ورود آن بدون کلید انجام می‌شود. این خودرو بین 3 تا 5 میلیارد تومان  قیمت‌گذاری شده است.

مشخصات
کشور سازنده: آلمان 
موتور: 3 سیلندر 12سوپاپه توربو‌شارژ به همراه یک موتور برقی 
جعبه دنده: 6دنده خودکار 
 شتاب صفر تا 100: 4.4ثانیه 
حداکثر سرعت:
 249کیلومتر در ساعت 

رنجرور ایووک؛ شاسی بلند انگلیسی 
بین 3تا 5میلیارد تومان 


رنجرور ایووک اگرچه به‌دست ایرانی‌ها هم رسیده است اما تعداد کمی از آن را می‌توان با پلاک ملی در خیابان‌ها دید. این آفرود انگلیسی همه امکانات آفرود لندرور را در خود جای داده، اما به‌روزتر و البته زیباتر و چشم‌نوازتر است. لندرور رنجرور در ایران نسبت به دیگر آفرودهای قدیمی کمیاب‌تر است، اما سواری بی‌نظیر، قدرت فوق‌العاده موتور و جعبه‌دنده این خودرو باعث شده در بازار مشتریان پروپا قرصی داشته باشد. یکی از دارندگان این خودرو، ایووک 2015را با کارکرد هزار کیلومتر به قیمت 3میلیارد و 750میلیون تومان - تا لحظه تنظیم این گزارش- برای فروش گذاشته‌است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدل‌های کمتر کارکرد ایووک تا 5میلیارد تومان هم قیمت‌گذاری شده است.

مشخصات 
کشور سازنده: انگلستان 
موتور: 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ
جعبه دنده: ۹ سرعته خودکار تیپ ترونیک
شتاب صفر تا 100: 7.6ثانیه
حداکثر سرعت:
 217کیلومتر در ساعت 

این خبر را به اشتراک بگذارید