• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 23 مهر 1399
کد مطلب : 113196
+
-

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه مترو خبر داد

قرارداد تولید ۱۳رام قطار متروی ۸واگنی در آستانه امضا

شهرداری تهران با شرکت واگن‌سازی‌ تهران درحال انجام مذاکرات نهایی برای عقد قرارداد تولید ۱۳رام قطار مترو با سهم داخلی‌سازی‌ ۵۰درصدی است. علی امام، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفت‌وگو با پایگاه خبری شهر، از آخرین مراحل نهایی‌شدن قرارداد تولید ۱۳رام قطار مترو خبر داد و گفت: اخذ مجوزهای عقد قرارداد از هیأت‌مدیره و مجمع عمومی مترو به ریاست شهردار تهران انجام شده است. همچنین مذاکرات با شرکت واگن‌سازی‌ تهران برای عقد قرارداد ۱۰۴دستگاه واگن به مراحل نهایی رسیده که به‌زودی قرارداد آن منعقد خواهد شد. او توضیح داد: تاکنون در شبکه متروی تهران قطار 8واگن وجود نداشته و هر رام قطار برابر با 7دستگاه واگن است. امام با بیان اینکه خطوط ۳، ۴ و ۷ متروی تهران، برای قطارهای 8واگن طراحی و ساخته شده‌اند، افزود: باتوجه به اینکه تاکنون در این خطوط قطارهای 8واگن وارد مدار نشده‌اند، استفاده بهینه هم از ظرفیت خطوط ۳، ۴ و ۷ نمی‌شود. مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پایان، گفت: اگر این ۱۳رام قطار وارد خطوط ۳، ۴ و ۷ شوند، ظرفیت جابه‌جایی مسافر افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین سهم تولید داخلی‌سازی‌ این ۱۳رام قطار، ۵۰درصد خواهد بود.

شهرداری به‌دنبال ورود موتورسیکلت‌های برقی به تهران
برنامه‌ریزی برای اجرای فاز نخست جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های کار (پیک)، توسط شهرداری تهران و سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است و منابع مالی مورد نیاز برای جایگزینی ۱۰۰هزار دستگاه پیش‌بینی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهر، مهدی همتی‌مقدم، مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، از رایزنی شهرداری تهران با سازمان برنامه و بودجه کشور برای امضای تفاهمنامه‌ای به‌منظور ورود موتورسیکلت برقی به شهر تهران خبر داد و  گفت: همراه با فاز نخست (تولید و ورود ۵۰دستگاه موتورسیکلت برقی) که تفاهمنامه چهارجانبه میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و یکی از شرکت‌های تولید‌کننده موتورسیکلت برقی، امضا شده و طرح دیگری هم برای تولید ۱۰۰هزار دستگاه موتورسیکلت برقی دارند. او ضمن اشاره به برگزاری جلسه هفته گذشته شهردار تهران با مدیران سازمان برنامه و بودجه، گفت: طبق این جلسه مقرر شد در صورت اعلام آمادگی شرکتی برای تولید انبوه باتری موتورسیکلت برقی، سازمان برنامه و بودجه کشور منابع لازم جهت پیش‌خرید باتری و موتور برقی را اختصاص دهد. به‌گفته همتی‌مقدم، سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام آمادگی کرده که با همکاری شهرداری تهران، از منابع مالی خود چنین هزینه‌ای را پرداخت کند. او افزود: پس از پایان جلسه مقرر شد کارگروهی با حضور سازمان برنامه و بودجه، شهرداری تهران، وزارت نیرو، تولید‌کننده باتری موتورسیکلت و پژوهشگاه نیرو تشکیل شود. شهرداری تهران مکان‌یابی و ایجاد جایگاه شارژ باتری موتورسیکلت را انجام می‌دهد، وزارت نیرو برق را تأمین می‌کند، پژوهشگاه نیرو نیز در یافتن تولید‌کننده باتری همکاری خواهد کرد. مشاور اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید براینکه تا پایان سال در فاز پایلوت، تعدادی موتور برقی وارد شهر تهران خواهد شد، افزود: درحال حاضر یک موتور برقی حدود ۴۰میلیون تومان قیمت دارد. دولت باید تسهیلاتی در این‌باره به شهروندان ارائه دهد تا آنها هم نسبت به خرید موتور برقی تمایل نشان دهند. البته این درحالی است که توسعه زیرساخت‌ها اعم از جایگاه شارژ باتری به سهولت در دسترس شهروندان باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :