• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 مهر 1399
کد مطلب : 112914
+
-

روی خط دیپلماسی

  افزایش ذخایر ایران
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با روزنامه اتریشی دی‌پرسه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: ایرانی‌ها همچنان غنی‌سازی‌ می‌کنند و این کار را در سطحی بسیار بالاتر از آنچه متعهد شده‌اند انجام می‌دهند. این مقدار هر ‌ماه افزایش پیدا می‌کند. کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، با انتشار توییتی،  در واکنش به اظهارات گروسی که گفته بود آژانس بر کیفیت قابل توجه مواد هسته‌ای ایران نظارت می‌کند گفت: ترسیم معیارهای خودساخته مانند «گریز» و «کیفیت قابل توجه مواد هسته‌ای» برای کشورهایی که تحت نظارت آژانس به غنی‌سازی‌ اورانیوم می‌پردازند، غیرمرتبط بوده، ضمن اینکه در اسناد حقوقی آژانس نیز هیچ جایگاهی ندارد. او یادآور شد: آیا مدیرکل گروسی می‌تواند به ما بگوید که «کیفیت قابل توجه مواد هسته‌ای» برای 5کشور ‌دارنده سلاح و همچنین کشورهایی مانند هلند، آلمان، ژاپن، برزیل و آرژانتین چقدر هست؟! آیا بهتر نیست فعالیت‌های هسته‌ای تحت پادمان را اینگونه اندازه‌گیری نکنیم؟!

  رایزنی خاجی با وزیر خارجه یمن
علی‌اصغر خاجی، دستیار ارشد وزیر امورخارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی درخصوص آخرین تحولات یمن با هشام شرف عبدالله، وزیر خارجه دولت نجات ملی از طریق ویدئوکنفرانس گفت‌وگو کرد. به گزارش همشهری، در این گفت‌وگو، علی‌اصغر خاجی، با اشاره به موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل و فصل سیاسی بحران یمن، تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران از تمام توان و ظرفیت خود در جهت دفاع از مردم مظلوم یمن در صحنه بین‌المللی از طریق رایزنی‌های متعدد منطقه‌ای و بین‌المللی استفاده می‌کند.

  توییت سفیر چین درباره حافظ
چانگ هوآ، سفیر پکن در تهران در صفحه توییترش با انتشار عکسی از خود که در حال حافظ‌خوانی است و همچنین عکس‌هایی از آرامگاه حافظ در شیراز نوشت: امروز روز بزرگداشت حافظ است. دیوان حافظ در چین هم ترجمه و منتشر شده است.

  توصیه سخنگوی سابق به ترامپ
سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در پی هتاکی اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران، در توییتر نوشت: اگر جای آقای ترامپ بودم در روزهای آخر حضورم در کاخ سفید هرگز یک ملت صلح‌طلب اما جنگ‌بلد را تهدید نمی‌کردم.

این خبر را به اشتراک بگذارید