• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 21 مهر 1399
کد مطلب : 112901
+
-

کیهانی با نام صیامی رئیس دوومیدانی شد

برای انتخابات روز گذشته فدراسیون دوومیدانی کیهانی تأیید صلاحیت نشده بود اما دبیر سابق او گزینه وزارت را شکست داد

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی شد اما تبریک‌ها به مجید کیهانی رسید. کیهانی، رئیس سابق فدراسیون بود؛ او اسفند 98در انتخاباتی غیرقانونی رقابت را به افشین داوری، نامزد نزدیک به وزارت ورزش باخت. بعد از اعتراض‌‌ها، انتخابات باطل شد اما این بار برای انتخابات 20مهر، صلاحیت کیهانی تأیید نشد. بهانه، عملکرد نامطلوب او در 4 سال گذشته بود. اینکه اگر او عملکرد نامطلوبی داشته، چرا برای انتخابات اسفند تأیید صلاحیت می‌شود و مهم‌تر اینکه چرا وزارت ورزش اجازه نداده اعضای مجمع عملکرد او را رد یا تأیید کنند، سؤال‌هایی بودند که در آن زمان بی‌پاسخ ماندند. در آن روزها کمتر کسی فکر می‌کرد که صیامی که دست راست کیهانی بود و در آخرین روزها برای احتیاط در انتخابات ثبت‌نام کرده بود، در نهایت به‌عنوان رئیس جدید انتخاب شود.
گفته می‌شد وزارت ورزش این بار پشت داوری را خالی کرده و ایوب بهتاج کاندیدای نزدیک به وزارت است. او با پشتوانه مدیریت در اداره کل ورزش آذربایجان شرقی و اردبیل و سابقه مدیریت در باشگاه تراکتورسازی، مهره‌ قوی‌تری در مقایسه با داوری بود که نه عملکرد قابل دفاعی از خود در دوران ریاست در فدراسیون دوومیدانی به جا گذاشته و نه خاطره خوبی از سرپرستی او در فدراسیون والیبال در یادها مانده است. وزارت ورزش حتی داوری را از این وزارتخانه هم حذف کرد؛ پیش از انتخابات از او خواسته شد از سمت خود، یعنی مدیرکلی توسعه ورزش حرفه‌ای و امور باشگاه‌های وزارت ورزش استعفا دهد. داوری که در دور اول انتخابات دیروز 12رأی آورده بود، وقتی نتوانست به دور دوم برسد، مجمع را ترک کرد.
هرچند دیروز مهدی‌علی‌نژاد، معاون وزیر و رئیس مجمع بعد از انتخاب صیامی مدعی شد انتخابات مهندسی نشده، اما اعتراض‌هایی که ورزشکاران روزهای گذشته داشتند، حرف علی‌نژاد را تأیید نمی‌کند. روز گذشته در کنار احسان حدادی، دیگر نماینده‌های ورزشکاران مهدی پیرجهان و ریحانه مبینی بودند. حسن تفتیان دونده سرعت که بعد از حدادی پرافتخارترین ورزشکار مرد است، به انتخاب پیرجهان معترض شده بود. هرچند فرزانه فصیحی به انتخاب مبینی واکنشی نشان نداد اما باید قبول کرد که فرزانه با داشتن ورودی مسابقات جهانی و رکوردشکنی‌ها و مقام‌هایی که چند‌ماه گذشته‌ در تورنمنت‌های بین‌المللی داشته، چند قدم جلوتر از مبینی است که به تازگی رکورد پرش طول ایران را در مسابقات داخلی جابه‌جا کرده است. علاوه بر این گفته می‌شد دیگر اعضای مجمع هم به نفع بهتاج چیده شده بودند. با نتیجه دیروز به‌نظر می‌رسد تیم کیهانی قوی‌تر از تیم بهتاج کار کرده است. صیامی در دور اول 16رأی و بهتاج 13رأی داشتند. 12رأی هم به داوری و یک رأی به حسین جلایی یکی دیگر از روسای سابق فدراسیون رسید. اما در دور دوم صیامی با 24رأی به پیروزی رسید، بهتاج 17رأی داشت و 2نفر هم سفید رأی دادند. صیامی بعد از انتخابات گفت که اگر شرایط فراهم شود، از کیهانی در فدراسیون کمک می‌گیرد. این یک تعارف نبود. گفته می‌شود کیهانی روزهای آینده به‌عنوان نایب‌رئیس به فدراسیون بازمی‌گردد و به‌احتمال زیاد قدرت اصلی دست او خواهد بود، درست مثل زمانی که قدرت در فدراسیون فوتبال بین تاج و کفاشیان جابه‌جا می‌شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید