• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 20 مهر 1399
کد مطلب : 112779
+
-

در حاشیه سیاست



     احضار متهمان کنارک
پس از گذشت ۵‌ماه از حادثه انفجار ناوچه کنارک، دادستان نظامی استان تهران ابعاد جدیدی از این حادثه را تشریح کرد و از پیگیری ابعاد مختلف این حادثه خبر داد. به گزارش ایسنا، غلام‌عباس ترکی هرگونه خرابکاری یا دخالت عوامل امنیتی در این حادثه را منتفی دانست و افزود: براساس آخرین نتایج تحقیقات و بررسی کارشناسان، عدم‌رعایت برخی تدابیر ابلاغی و نکات ایمنی از سوی ناوچه حادثه دیده و شرایط میدانی، علت اصلی این حادثه بوده است. 

       اطمینان خاطر عراق به ایران
مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای که در خبرگزاری‌های داخلی بازنشر شده تأکید کرد: عراق استفاده از خاکش توسط گروه‌های مسلح برای تعرض به ایران و ترکیه و دیگر همسایگان را نمی‌پذیرد.

        قشر خاکستری به ۷۰درصد رسیده است
احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار درباره انتخابات ریاست‌‌جمهوری۱۴۰۰ به رویداد۲۴ گفت: شرایط به‌گونه‌ای است که قشر خاکستری آنطور که باید پای کار نیست و ممکن است درصد آن از ۶۰ درصد هم فراتر رفته و نزدیک به ۷۰ درصد رسیده است. البته مشکل جامعه ما این است که حافظه تاریخی قوی ندارد و نمی‌تواند وعده و شعار‌های مسئولان را بررسی کند و ببیند کدام یک از این وعده‌ها عملی شده است. شخصا معتقدم از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ رئیس‌جمهور ایده‌آلی را نداشتیم. 

      جهل و غرض‌ورزی در شایعه تفکیک استان‌ها
زهرا احمدی، مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور با اشاره به انتشار برخی شایعات و مدعاهای مرتبط با تقسیمات کشوری، به پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: اخیرا در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، شایعات و مدعاهایی کذب از سوی افراد مبنی بر قطعی شدن طرح تفکیک استان فارس مطرح شده که به صراحت اعلام می‌کنم وزارت کشور هیچ برنامه‌ای برای تفکیک این استان و یا تشکیل استان‌های جدید ندارد. طرح این نوع مدعاها ناشی از اغراض و منافع خاص برخی افراد است.

      یکی از روسای کمیسیون اصل۹۰ در مجالس گذشته بازداشت شد
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس  خبر داد: یکی از اعضای قبلی کمیسیون اصل 90 دستگیر شده است.نصرالله پژمان‌فر در پاسخ به این سوال که «از روسای کمیسیون‌های اصل ۹۰ کسی بوده که خودش دچار خطا و فساد شود؟»به مدارا گفت: اینها را باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند ولی یکی از افرادی را داریم که چند روز قبل شنیدم، ایشان دستگیر شدند و کارهای اینچنینی را انجام می‌دهند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید