• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 16 مهر 1399
کد مطلب : 112530
+
-

پزشکان در خانه آقای شاعر را تحت نظر دارند

آخرین وضعیت احمدرضا احمدی در گفت‌و‌گو با شهره حیدری

پزشکان در خانه آقای شاعر را تحت نظر دارند

مرتضی کاردر- روزنامه نگار

سال‌ها پیش سروده بود که «پاییز کسل نشسته بود و برگ‌ها را رنگ زرد می‌زد» شعر زبان حال این روزهای ما شده است. حالا روزهای پاییزی کسل‌تر از همیشه است. ویروس کرونا روز‌به‌روز قربانیان  بیشتری می‌گیرد، محمدرضا شجریان در بیمارستان است و خبرهای خوبی از بیمارستان جم به گوش نمی‌رسد. در این میان، خبر سکته مغزی احمدرضا احمدی، شاعر دوست‌داشتنی معاصر، نگرانی تازه‌ای به نگرانی‌ها افزوده است.
احمدرضا احمدی همه سال‌های گذشته را با بیماری دست‌و‌پنجه نرم کرده است؛ سکته مغزی، دیابت، مشکلات قلبی، مسئله بینایی، کمردرد و...،  اما آقای شاعر به‌رغم همه بیماری‌ها هیچ‌گاه از پا ننشسته بود و دوستداران خود را هر چند ماه یک‌بار به مجموعه تازه‌ای مهمان می‌کرد. «پاییز، برگ زرد» و «تابستان، خوشه انگور» از آخرین مجموعه‌های احمدرضا احمدی است که خانه فرهنگ و هنر گویا منتشر کرده است.  
نقاشی دلمشغولی دیگر احمدرضا احمدی در سال‌های اخیر بوده است. در ماه‌های گذشته قرار بود نمایشگاه نقاشی‌های او در گالری طراحان آزاد برگزار شود که شیوع کرونا نمایشگاه را به تعویق انداخت. او روزهای کرونا را بیشتر به نقاشی مشغول بود، اما حالا سکته مغزی دوباره کار آقای شاعر را دشوار کرده است.
شهره حیدری، همسر احمدرضا احمدی به همشهری می‌گوید: «خدا را شکر حالشان بهتر است. سکته را رد کرده و الان مشغول استراحت است. قرار بود به بیمارستان منتقل شود که به دلیل کرونا ترجیح دادیم در خانه روزهای نقاهت را سپری کند. پزشک مغز و اعصاب و پزشک قلب او را تحت نظر دارند و مرتب وضعیت احمدرضا را با آنها چک می‌کنیم.»
در روزهای دشواری که می‌گذرد چاره‌ای نداریم جز اینکه برای سلامتی آقای شاعر دعا کنیم و امیدوار باشیم که به‌زودی او با «لبخندهای پهناور» خود بازگردد و همچنان ستاره بی‌زوال آسمان ادب و هنر ایران باشد و دوستداران را به ضیافت شعرهای تازه‌اش دعوت کند.

آه، چه سبک بود پاییز
من و ساعتم
در زیر باران زرد
خفته بودیم
تنها قلبم بیدار بود و
کار می‌کرد

این خبر را به اشتراک بگذارید