• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 15 مهر 1399
کد مطلب : 112398
+
-

خبرهای ناخوشایند بیمارستان جم

دکتر حسن عباسی از آخرین وضعیت سلامتی استاد محمدرضا شجریان به همشهری می‌گوید

خبرهای ناخوشایند بیمارستان جم

مرتضی کاردر_روزنامه نگار


چند روز بیشتر از تولد هشتادسالگی استاد محمدرضا شجریان نگذشته که بار دیگر خبر بستری شدن ایشان در بیمارستان جم منتشر شده است. بیمارستان جم صبح دیروز اطلاعیه‌ای در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کرد. اطلاعیه‌ای که با همه اطلاعیه‌های دیگر بیمارستان در ماه‌های گذشته فرق می‌کند و از وخامت حال استاد بزرگ آواز ایران خبر می‌دهد.
«استاد عزیزمان، دیروز عصر با شرایط عمومی، قلبی و ریوی‌ـ‌تنفسی ناپایدار و افت سطح هوشیاری، افت فشارخون و پلاکت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. با توجه به شرایط ناپایدار بالینی، از ملت عزیز خواهشمندیم از درگاه خداوند متعال برای اسطوره آواز ایران، سلامتی و بهبودی مسئلت نمایند.»
مهرداد بهلولی، عضو تیم پزشکی استاد محمدرضا شجریان، نیز به شفقنا گفته است: «استاد شجریان شب گذشته با وضعیت بسیار بد و با کاهش فشار خون و عفونت شدید در ناحیه بدن و کیسه صفرا به بیمارستان جم تهران منتقل شد و هم‌اکنون در بخش آی‌سی‌یو بستری است. پلاکت خون او به‌شدت افت کرده و به عدد ۸ هزار که کاملاً خطرناک محسوب می‌شود، رسیده است. میزان هوشیاری وی به عدد ۵ رسیده است و اکنون در کما به سر می‌برد.» ظاهراً شرایط جسمانی استاد محمدرضا شجریان وخیم‌تر از دفعه‌های گذشته است.
دکتر حسن عباسی، پزشک معتمد خانواده شجریان، که در سال‌های اخیر مسئولیت پیگیری درمان ایشان را به‌عهده داشته است، به همشهری می‌گوید: «متأسفانه شرایط مساعد نیست و خبر خوبی از وضعیت استاد برای شما ندارم. ارگان‌های متعدد درگیر هستند و شرایط بحرانی است.»
حسن عباسی از حضور گروه پزشکان بر بالین استاد خبر می‌دهد و می‌گوید: «پزشکان و متخصصان آمده‌اند و با همه قوا مشغول کارند تا بتوانیم کاری انجام دهیم. گرفتاری‌ها بسیار زیاد است. از چندین جهت مشکل هست و یکی‌یکی باید به سراغ مشکلات برویم تا ببینیم می‌توانیم کاری بکنیم یا نه.» 
لحن حسن عباسی نیز برخلاف دفعه‌های گذشته امیدوارانه نیست و به‌نظر می‌رسد کار گروه پزشکان بسیار سخت‌تر از گذشته است و چنان‌که در بیانیه بیمارستان آمده، همه باید برای سلامت استاد محمدرضا شجریان دست به دعا بردارند. دکتر عباسی از دوستداران استاد شجریان می‌خواهد تا «آخرین خبرها را از سایت و صفحه اینستاگرام بیمارستان جم و صفحه اینستاگرام خود ایشان پیگیری کنند و به شایعات و خبرهای ضد‌ونقیضی که ممکن است منتشر شود، گوش نکنند.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید