• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 مهر 1399
کد مطلب : 112371
+
-

کیوسک






  روزنامه انگلیسی‌زبان عرب نیوز، گزارش دوم خود را به ازسرگیری مراسم حج در عربستان بعد از 6‌ماه وقفه اختصاص داده است. مراسم حج عمره، در6‌ماه اخیر به‌خاطر جهان‌گیری ویروس کرونا برگزار نشده بود و یکشنبه، نخستین گروه زائران موفق شدند مسجدالحرام را زیارت کنند. این مراسم، البته محدودیت‌هایی هم دارد و تنها با 30درصد ظرفیت پذیرش زائران انجام می‌شود. شهروندان عربستان و خارجی‌های مقیم این کشور نخستین زائران خانه خدا بعد از بازگشایی آن هستند. این نخستین مرحله بازگشایی خانه خدا به روی زائران است و سقف پذیرش آن، 20هزار زائر است. مرحله بعدی 12روز دیگر با پذیرش 150هزار زائر آغاز می‌شود. قرار است 40هزار نمازگزار هم از طریق اپلیکیشن‌های مخصوص برای خواندن نماز در مسجدالحرام انتخاب شوند. در آخرین مرحله در‌ماه نوامبر (آبان)، پذیرش زائران از کشورهای خارجی‌ای که بحران کرونا در آنها مهار شده آغاز می‌شود.




  روزنامه‌ نیویورک‌تایمز در گزارش صفحه نخست خود به بررسی اطلاعاتی پرداخته که طی 3روز بستری دونالد ترامپ در بیمارستان از سوی پزشکان او در اختیار عموم قرار گرفته است. طبق قانون، هر زمان حال رئیس‌جمهور وخیم باشد، باید به درستی اطلاعات مربوط به سلامتی او در اختیار مردم قرار گیرد. نیویورک‌تایمز در گزارش خود نوشته است که رفتار دوگانه‌ای که کاخ سفید در پنهان‌کردن اطلاعات پرونده پزشکی ترامپ در پیش گرفته، همه را گمراه کرده است. پزشکان کاخ سفید اعلام کرده‌اند وضعیت جسمی ترامپ خوب است، اما او طی روزهای اخیر، 3مدل درمان دریافت کرده است. در روز اول، دارویی برای درمان کرونا به او تزریق شد که البته هنوز مجوزهای لازم را ندارد. در روز سوم نیز داروی رمدسیویر و دگزامتازون به ترامپ تزریق شده است. به نوشته نیویورک‌تایمز تزریق این دو دارو نشان می‌دهد وضعیت جسمی‌ ترامپ آنقدرها هم خوب نیست و در شرایط حاد به سر می‌برد.




  روزنامه العربی‌الجدید در گزارش نخست خود به بررسی آخرین تحولات بحران لیبی پرداخته است. براساس این گزارش، درحالی‌که انتظار می‌رفت بازیگران بحران لیبی به‌زودی توافق آتش‌بس را بپذیرند و مذاکرات سیاسی را از سر گیرند، مواضع جدید حامیان ژنرال حفتر معادلات را تغییر داده است. در این گزارش آمده: نمایندگان حفتر در رایزنی‌های صورت‌گرفته در قاهره، بر تشکیل شورایی نظامی به موازات دولت وحدت ملی تأکید کرده‌اند؛ شورایی با اختیارات گسترده که اکثریت آن نیز از میان نیروهای وفادار به حفتر انتخاب شده باشند. در مقابل اما دولت وفاق ملی (مورد حمایت قطر و ترکیه) به کلی با این طرح مخالفت کرده است. العربی‌الجدید همچنین به نقل از منابع آگاه مدعی است آمریکا با هدف میانجیگری، خواستار تعیین اختیارات و اعضای این شورای نظامی از سوی یک هیأت بی‌طرف در سازمان ملل شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :