• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 فروردین 1397
کد مطلب : 11236
+
-

قاتل ندا صحنه جنایت را بازسازی کرد

قاتل ندا صحنه جنایت را بازسازی کرد

مرد 41ساله که با ربودن دختربچه هفت‌ساله‌‌ افغان در مشهد او را قربانی نیت شیطانی خود کرده و به قتل رسانده بود صحنه جنایت هولناک خود را بازسازی کرد.
به گزارش همشهری، این جنایت شامگاه 7فروردین‌ماه در شهرک شهید رجایی مشهد رخ داد. آن شب دختر هفت‌ساله افغان درحالی‌که زنبیل قرمز رنگی به‌دست گرفته بود برای خرید نان از خانه خارج شد. پدرش می‌گوید: «تازه از سر کار به خانه برگشته بودم. همسرم گفت نان نداریم و به بچه‌ها گفتم کی‌ می‌رود نان بگیرد که ندا گفت من می‌روم. به او پول دادم و دخترم به نانوایی رفت اما هر چه گذشت خبری از او نشد.»
هوا تاریک بود و خانواده ندا که نگران او شده بودند به جست‌وجو برای پیدا کردن او پرداختند. آنها به نانوایی محله رفتند و شنیدند که ندا بعد از گرفتن نان به سمت خانه حرکت کرده اما پس از آن دیگر کسی از او خبر نداشت. درحالی‌که هنوز خانواده ندا در جست‌وجوی او بودند یکی از ساکنان شهرک شهیدرجایی در یکی از خیابان‌ها متوجه کیسه‌ای شد که کنار خیابان رها شده بود. او کنجکاو شد و در کیسه را که باز کرد با جسد دختربچه‌ای روبه‌رو شد. طولی نکشید که پلیس در جریان قرار گرفت و معلوم شد که قربانی کسی نیست جز ندای هفت‌ساله. با گزارش ماجرا به پلیس، تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد. تیمی از کارآگاهان زیرنظر قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، کشیک جنایی مشهد، جست‌وجو برای یافتن سرنخی از قاتل را آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که او بر اثر خفگی به قتل رسیده و مأموران شک نداشتند که وی در مسیر بازگشت از نانوایی ربوده و قربانی جنایت شده است. کارآگاهان در ادامه متوجه خانه‌ای در این مسیر شدند که حیاط آن تبدیل به میوه فروشی شده بود. به‌نظر می‌رسید کیسه‌ای که جسد داخل آن پیدا شده بود از همان کیسه‌هایی است که برای انتقال میوه از آن استفاده می‌شود و همین مسئله شک مأموران را به میوه‌فروشی بیشتر کرد. در آن زمان کسی داخل میوه‌فروشی و خانه موردنظر نبود و کارآگاهان به کمین نشستند تا اینکه کمتر از 48ساعت پس از جنایت مرد میوه‌فروش را دستگیر کردند. او پدری 41ساله است که 3فرزند دارد و در همان بازجویی‌های اولیه به قتل ندا اعتراف کرد. وی مدعی شد که شب حادثه، درحالی‌که همسر و بچه‌هایش در منزل پدرزنش بودند و او برای بردن غذا به خانه آمده بود چشمش به ندا افتاده که در راه بازگشت از نانوایی است. مرد جنایتکار گفت: ندا را می‌شناختم و خانواده‌اش کمی آن‌طرف‌تر از خانه ما زندگی می‌کنند. در یک لحظه وسوسه شدم و به بهانه دادن غذا او را به حیاط کشاندم و نقشه‌ام را عملی کردم. ندا گریه می‌کرد و گفت که به مادرش همه‌‌چیز را می‌گوید. ترسیدم که لو بروم و برای همین او را خفه کردم و جسدش را داخل کیسه گذاشته و در خیابان رها کردم.
با اعترافات هولناک این مرد، وی بازداشت شد و صبح دیروز برای بازسازی صحنه جنایت به محل حادثه منتقل شد. ده‌ها نفر از مردم محل که از این جنایت احساساتشان جریحه‌دار شده بود در آنجا جمع شده بودند و خواهان مجازات هر چه زودتر قاتل بودند. متهم پس از انتقال به محل جنایت در مقابل قاضی جنایی، نحوه قتل دختربچه را شرح داد و گفت: قبل از جنایت مواد خریده بودم و کشیدم اما نمی‌دانم این‌بار موادفروش چی به من داده بود که وقتی کشیدم و ندا را دیدم، کنترلم را از دست دادم. اصلا نمی‌دانستم چه می‌کنم و انگار شیطان به جلدم رفته بود.
متهم روز گذشته نیز ماجرای جنایت را مو به مو شرح داد و پس از پایان بازسازی صحنه قتل به دستور قاضی به زندان بازگردانده شد. این در حالی بود که پدر ندا نیز در محل حضور داشت و خواهان قصاص هر چه زودتر مرد جنایتکار شد. به گفته قاضی احمدی‌نژاد، همه تحقیقات در این پرونده تقریبا تکمیل شده و با توجه به اعترافات صریح متهم به‌زودی پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید