• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 15 مهر 1399
کد مطلب : 112342
+
-

نکته بازی


شادی مردم را خراب نکنید
خوشحالی گسترده ایرانیان در سراسر کشور، پس از فینالیست شدن پرسپولیس در آسیا بیش از هر چیز دیگری نشان داد این مردم تا چه حد نیاز به چنین موفقیتی داشتند. تصاویری که دیدیم –    اگرچه در شرایط شیوع کرونا مخاطره‌آمیز به‌نظر می‌رسید- اما نشان از یک برون‌ریزی ضروری و یک نشاط سالم و همه‌گیر داشت. در چنین شرایطی اما تنها 24ساعت بعد از فینالیست شدن پرسپولیس، جنجال‌های خفته سر از زیر خاک بیرون آورد و مصاحبه‌ها علیه مدیریت شروع شد. شجاع خلیل‌زاده و کمال کامیابی‌نیا در این مورد طلایه‌دار بودند. کاری به این نداریم که در این اختلاف حق با کیست و کدام یک از طرفین درگیری بیشتر مقصرند، اما کاش خوشی مردم را به این زودی به تلخی نمی‌کشیدید. لااقل چند روز صبر کنید تا این لذت ادامه پیدا کند، بعد هر چه دوست دارید بگویید.

نگرانی مشترک سرخابی‌ها
استقلال در حالی بعد از پایان کارش در لیگ قهرمانان از قطر به ایران برگشت که شیخ دیاباته و میلیچ آبی‌پوشان را همراهی نکردند. همینطور پرسپولیس هم بعد از فینالیست شدن در شرایطی به تهران بازگشت که خبری از بشار رسن نبود. طبیعی است که این نفرات خارجی ترجیح بدهند از فرصت پیش آمده برای استراحت استفاده کنند، اما شرایط 2 باشگاه طوری است که تا این بازیکنان برنگردند، هواداران نمی‌توانند از ادامه حضور آنها مطمئن باشند. سهل‌انگاری در انجام تعهدات مالی، در کار بودن بندهای جدایی و نیز پیدا شدن مشتریان احتمالی برای این بازیکنان می‌تواند ترسناک باشد؛ مخصوصا که 2 باشگاه دیگر توان جذب بازیکن خارجی ندارند. فکر کنید یکی مثل بشار که چهره درخشان پرسپولیس در قطر بود جدا شود؛ در این صورت سرخپوشان حتما برای فصل آینده و مخصوصا فینال آسیا کار دشواری خواهند داشت.


کریم؛ همانی که استقلال ندارد
حسن روشن پیشکسوت استقلال اخیرا مقایسه جالبی انجام داده و گفته: «کریم باقری در پرسپولیس دستیار است، اما در استقلال همه می‌خواهند سرمربی باشند.» اشاره کاملا درستی است. کریم در این سال‌ها دستیار 4 سرمربی در پرسپولیس بوده؛ علی دایی، برانکو، کالدرون و گل‌محمدی. همه هم از همکاری با او رضایت داشتند و خود کریم هم به جایگاهش قانع بوده. بعد از جدایی برانکو وقتی شایعه سرمربیگری کریم مطرح شد، خودش فورا همه‌‌چیز را تکذیب کرد تا کار اصلا بیخ پیدا نکند. الان هم که بین خلیل‌زاده و مدیران پرسپولیس اختلاف به‌وجود آمده، کریم گفته: «خودم دست شجاع را می‌گیرم می‌برم باشگاه.» باقری یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های پرسپولیس است که تیمی مثل استقلال جای خالی نفر مشابهش را حس می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید