• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 15 مهر 1399
کد مطلب : 112341
+
-

شجاعی: می‌خواستم آن خوشحالی را به AFC نشان دهم

زننده گل صعود پرسپولیس اعتقاد دارد کار یحیی در هماهنگ کردن بازیکنان جدید قابل ستایش بوده است

شجاعی: می‌خواستم آن خوشحالی را به AFC نشان دهم


امیرحسین اعظمی| علی شجاعی وینگر چپ‌پای پرسپولیس، در بازی‌های دوحه به اندازه دیگر بازیکنان جدید پرسپولیس فرصت نداشت تا خودش را نشان دهد ولی بازی با النصر بهترین زمان ممکن بود تا این بازیکن برای زدن یک پنالتی سرنوشت‌ساز پشت ضربه بایستد. او با اعتماد به نفس بالا پشت توپ ایستاد و آن پنالتی مهم را تبدیل به گل کرد تا پرسپولیس به فینال آسیا برسد. با شجاعی درخصوص رسیدن به فینال لیگ قهرمانان، خوشحالی بعد از گلش برابر النصر و مسائل مختلف دیگر صحبت کردیم.


  از آخرین پنالتی پرسپولیس برابر النصر شروع کنیم. خودت دوست داشتی پنالتی پنجم را بزنی یا کادر فنی تصمیم‌گیرنده بود؟
کادر فنی تصمیم گرفت. اول آنهایی که خودشان می‌خواستند پنالتی بزنند در لیست قرار می‌گرفتند، کادر فنی از همه سؤال کردند و من هم گفتم که دوست دارم پنالتی بزنم.
  برخی می‌گویند بازیکنان چپ‌پا خوب پنالتی نمی‌زنند، تو این حرف را قبول داری؟
نه اصلا اینطور نیست. 3پنالتی تیم النصر را بازیکنان چپ‌پا زدند و چپ‌پاها خیلی بهتر از بازیکنان راست‌پا پنالتی می‌زنند. خوشحالم که در نهایت پنالتی من هم تبدیل به گل شد.
 خوشحالی بعد از گلت هم جالب بود، واقعا با آن سرعت قصد داشتی کجا بروی؟
من خیلی خوشحال بودم چون رفتن به فینال آسیا با این وضعیتی که فوتبال ایران دارد بسیار سخت است. شما دیدید که النصر برای بازیکنانش چه پاداشی درنظر گرفته بود و می‌بینید که تیم‌های عربی چه بازیکنانی را از اروپا یا آمریکای جنوبی به تیم‌هایشان می‌آورند. وقتی آن پنالتی تبدیل به گل شد احساس کردم که تمام زحمت‌های مجموعه پرسپولیس نتیجه داد. کادر پزشکی، تدارکات و ماساژورها هم خیلی زحمت کشیدند که البته دیده نشد. همه‌‌چیز دست به‌دست هم داد و وقتی این گل را زدم نمی‌دانستم باید کجا بروم. فقط می‌خواستم آن خوشحالی را به AFC و فوتبال آسیا نشان دهم.
 مثل اینکه وسط راه هم به کریم باقری برخورد کردی؟
در آن صحنه آقاکریم خواست مرا بگیرد که به ایشان برخورد کردم و ترسیدم که چیزی شده باشد. از ایشان عذرخواهی می‌کنم.
 دوست نداری سبک خوشحالی‌ات را عوض کنی؟
این خوشحالی‌که دیبالا آن را انجام می‌دهد خیلی دوست دارم. قبلا در نساجی هم اینطور خوشحالی می‌کردم و خدا را شکر که نخستین‌بار در پرسپولیس هم آن را انجام دادم. امیدوارم در بازی‌های بعدی گل بزنم و به این سبک خوشحالی کنم.
 در مورد محرومیت عیسی آل‌کثیر چه صحبتی داری؟
این محرومیت عادلانه نیست چون عیسی از زمانی که در صنعت‌نفت بود هم این خوشحالی را انجام می‌داد. امیدوارم این محرومیت بخشیده شود.
 در بازی‌های قطر فرصت زیادی برای بازی کردن نداشتی. آیا این موضوع برای تو ناراحت‌کننده است؟
وقتی با باشگاه قرارداد بستم شرایط نرمالی نداشتم چون یک مصدومیت طولانی را پشت سر گذاشتم و 40روز نتوانستم تمرین کنم. وقتی قرارداد امضا کردم 4روز بعد به قطر رفتیم و 8روز بعد بازی اول برگزار شد. بدن من شرایط خوبی نداشت و کم بازی کردن من در قطر طبیعی بود. البته فکر هم نمی‌کردم به این بازی‌ها برسم ولی خدا را شکر که بدنساز بسیار خوب پرسپولیس در قطر با من به‌صورت اختصاصی کار کرد و شرایط خوبی پیدا کردم. باید از دکتر مظاهر تشکر کنم که خیلی تلاش کرد تا به شرایط خوبی برسم. وضعیت من طوری شد که بتوانم دقایقی بازی کنم. بازی کردن در پرسپولیس خیلی مهم است ولی واقعا در این تورنمنت فقط به موفقیت پرسپولیس فکر می‌کردم و امیدوارم این روند خوب را ادامه دهیم. من هم تلاش می‌کنم تا برای شروع لیگ برتر به وضعیت ایده‌آل‌تری برسم.
 فکر می‌کنی پرسپولیس قهرمان آسیا شود؟
کارمان اینجا تمام نشده و با تمام انگیزه می‌رویم تا نام پرسپولیس و ایران در آسیا بدرخشد. ما باید برای سوپرجام، لیگ برتر و فینال لیگ قهرمانان آماده شویم. واقعا با این وضعیت رسیدن به فینال کار آسانی نبود ولی باید این کار بزرگ را تکمیل و قهرمانی را به هواداران پرسپولیس هدیه کنیم. در بازی فینال با تمام وجود می‌جنگیم.
 در مورد نقش یحیی گل‌محمدی در این موفقیت صحبت کن. کار کردن با این مربی چطور است؟
وقتی 7بازیکن جدید به تیم اضافه می‌شود و چند بازیکن تأثیرگذار هم جدا می‌شوند، نقش سرمربی بسیار مهم است. هماهنگ کردن این تیم کار بسیار سختی بود، با اینکه بازیکنان خیلی زحمت کشیدند ولی هماهنگ کردن این تیم کار هر کسی نبود. در فاصله یک هفته مانده به شروع این بازی‌ها، تغییرات نسبتا زیادی در پرسپولیس ایجاد شد و کار گل‌محمدی ارزش بسیار زیادی داشت و قابل ستایش است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید