• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 13 مهر 1399
کد مطلب : 112126
+
-

بازندگان پرسپولیس آسیایی

4نفری که از قطار سرخ جاماندند


بهروز رسایلی|  پرسپولیس در مجموع در لیگ قهرمانان آسیا نتایجی خوب و فراتر از انتظار به‌دست آورد. این بازی‌ها باعث شد همه به آینده تیم یحیی گل‌محمدی امیدوار شوند، اما درست در روزهایی که پرسپولیسی‌ها کانون تشویق‌ها و تمجیدها بودند، حداقل 4نفر از این قطار سرخ جاماندند.

     علی علیپور؛ جدا شده خوب
علی علیپور سال‌ها بود که سودای حضور در فوتبال اروپا را در سر داشت. او حتی پیش از شروع لیگ نوزدهم هم خیلی تلاش کرد از پرسپولیس جدا شود، اما چون هنوز یک فصل از قراردادش باقی مانده بود، باشگاه اجازه ترانسفر شدن این بازیکن را نداد. حتی افت نمایش علیپور در هفته‌های آغازین هم به همین مسئله نسبت داده می‌شد، اما او کم‌کم خودش را احیا کرد. علیپور سرانجام امسال با پایان قراردادش راهی ماریتیمو شد، اما جدایی او با پیشروی دوباره پرسپولیس در لیگ قهرمانان تقارن پیدا کرد. شاید این مهاجم با تماشای عملکرد تیم سابقش، حسرت خورد که ‌ای کاش یک سال دیگر می‌ماند، اما به هر حال این اتفاق رخ نداد. رصد واکنش هواداران نشان می‌دهد آنها علیپور را در مجموع جدا شده «خوب» می‌دانند؛ چراکه بیشتر از 5سال در تیم بازی کرد و زحمتش را کشید.

      مهدی ترابی؛ جدا شده بد
مهدی ترابی اما نقش جدا شده «بد» را برای پرسپولیسی‌ها ایفا می‌کند. او زیرکانه از بند عدم‌دریافت 90درصد از قراردادش تا یک سقف زمانی خاص استفاده کرد و در شرایطی که بخش بسیار زیادی از دستمزدش را گرفته بود، جدا شد. مشکل ترابی اینجاست که 6فصل در سایپا بازی کرد، اما حضورش در پرسپولیس طولانی‌تر از یک سال‌ونیم نشد. یحیی گل‌محمدی بابت جدایی ترابی شاکی بود، اما خریدهای جدید و به‌خصوص احسان پهلوان به‌خوبی جای خالی این بازیکن را پر کردند. ترابی با توجه به کیفیت و عملکردش، امروز می‌توانست جایگاهی بهتر نزد هواداران پرسپولیس داشته باشد.

      محمد نادری؛ تردید بدموقع
شرایط ادامه همکاری محمد نادری با پرسپولیس خیلی عجیب پیش رفت. پرسپولیس بدون محمد انصاری مصدوم دفاع چپ نداشت و دنبال جذب سعید آقایی بود. در همین شرایط شایعه شد نادری تهدید کرده درصورت جذب آقایی از تیم جدا خواهد شد؛ هرچند خودش این موضوع را تکذیب کرد. به هر حال نادری به قطر نرفت و دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب، تکلیف او به‌طور قطعی روشن نشده است. غیبت این بازیکن در حالی بود که کادر فنی در غیاب آقایی ناچار شد در یک بازی از شجاع خلیل‌زاده در این پست استفاده کند.

      بوژیدار رادوشوویچ؛ غریب‌ترین مسافر
بعد از جدایی بیرانوند، رادوشوویچ بالاخره بعد از 4سال فرصت پیدا کرد دروازه‌بان اول سرخپوشان شود. او که در لیگ نوزدهم عملکرد خوبی داشت، بلافاصله بعد از بی‌رقیب شدن مرتکب چند اشتباه بد شد تا جایگاهش را از دست بدهد. در مدت اقامت پرسپولیسی‌ها رادوشوویچ غریب‌ترین مسافر این تیم بود که حتی یک سطر خبر در موردش مخابره نمی‌شد. به‌نظر می‌رسد تصاحب فوری جایگاه او به‌دست حامد لک، گلر کروات را کمی دلسرد کرده باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید