• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 13 مهر 1399
کد مطلب : 112117
+
-

آغاز لیگ کشتی و حواشی ناتمام

در مرحله اول لیگ برتر کشتی استقلال تهران صدرنشین شد اما آیا این تیم می‌تواند لیگ را به پایان برساند؟


کشتی‌گیران استقلال لیگ برتر کشتی را با صدرنشینی آغاز کرده‌اند اما آنها نگرانند که نتوانند لیگ را ادامه دهند. دلیل نگرانی‌ آنها آشفتگی در مدیریت باشگاه است. روزهای گذشته، احمد سعادتمند، مدیرعامل این باشگاه کنار گذاشته شد و تجربه تغییر مدیریت‌ در باشگاه‌های ایرانی نشان داده که مدیران تازه‌وارد حاضر نمی‌شوند برنامه‌های مدیران قبلی را ادامه دهند. در این شرایط بعید نیست مدیریت جدید باشگاه علاقه‌ای به حمایت از تیم کشتی نداشته باشد.
استقلالی‌ها علاوه بر تغییرات مدیریتی مشکلات دیگری هم برای شروع لیگ داشتند؛ 2کشتی‌گیر آنها سرباز بودند و حضورشان در این تیم غیرقانونی. محمدباقر یخکشی که سرباز است طبق قانون باید در یک تیم نظامی کشتی بگیرد اما او با استقلال قرارداد ثبت کرد. یخکشی پیش از این با مسئولان تیم پاس در سازمان لیگ قرار گذاشته بود اما بعد از اینکه چند ساعت آنها را معطل کرد، در سازمان لیگ حاضر نشد. این اتفاقات با واکنش تند پاسی‌ها روبه‌رو شد. آنها شکایت کردند و مدعی شدند یخکشی را به دادگاه نظامی می‌کشانند. اما قضیه با حضور یخکشی در تیم پاس ختم به خیر شد. علی سوادکوهی دیگر کشتی‌گیر استقلال هم سرباز است؛ او از تیم قائمشهر 30میلیون تومان پول گرفته، در تمرین تیم استقلال حاضر شده و پاسخ تلفن پاس ستارگان را هم نمی‌دهد. علی سوادکوهی حدود یک‌ماه از خدمتش مانده است. او برای مسابقات دور رفت نتوانست آی‌دی‌کارت بگیرد اما با لباس استقلال در سالن مسابقات حاضر شده بود. مشخص نیست برای دور برگشت چه تصمیمی می‌گیرد.
مسابقات مرحله رفت گروه الف آخر هفته پیش برگزار شد و استقلال و دانشگاه آزاد حساس‌ترین دیدار گروه را برگزار کردند و استقلالی‌ها 7بر3 برنده بودند. در این دیدار سرمربیان هردو تیم کنار تشک ننشستند؛ علیرضا رضایی از دانشگاه آزاد در جایگاه خبرنگاران مستقر شد و رضا یزدانی از استقلال چند متر دور از تشک مسابقه شاگردانش را راهنمایی کرد. 
 2تیم دیگر این گروه؛ شهدای زنجان و شرکت سهامی فرش ایران حرف زیادی برای گفتن نداشتند. شهدای زنجان در رده سوم و شرکت سهامی فرش ایران در رده چهارم گروه قرار گرفتند. پنجشنبه و جمعه این هفته هم تیم‌های بازار بزرگ ایران، پاس ستارگان، هیأت کشتی قائمشهر و چسب رازی در گروه ب رقابت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید