• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 13 مهر 1399
کد مطلب : 112079
+
-

100ثانیه خبر

  شروع هشتمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور
هشتمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور از دیروز (12مهر) و با حضور 200شرکت‌کننده در قالب 75تیم 2تا 4نفره از سراسر کشور در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری آغاز شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، هدف اصلی از برگزاری این رویداد شناسایی تیم‌های برنامه‌نویسی برجسته‌ کشور و شناسایی ایده‌های بکر و خلاقانه و ورود این تیم‌ها به بازار کار عنوان شده است. هشتمین ماراتن برنامه‌نویسی تلفن همراه کشور تا فردا (دوشنبه) ادامه دارد و در پایان از بین 10تیم برتر، 3تیم به‌عنوان برنده نهایی این مسابقه معرفی می‌شوند.

  آرزوی مرگ برای ترامپ، ممنوع!
شرکت توییتر اقدام به حذف توییت‌هایی کرده است که در آن برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری بیمار آمریکا آرزوی مرگ شده است. به گزارش گاردین، توییتر در این خصوص بیانیه‌ای منتشر کرده است و توضیح داده، توییت‌هایی که حاوی آرزو یا امید به مرگ باشند و همچنین پیام‌هایی که به وارد آمدن آسیب شدید یا بیماری مرگبار علیه شخصی دیگر امید داشته باشند، اجازه انتشار نداشته و حذف خواهند شد. این سیاست از‌ماه آوریل اجرایی شده است و شامل حال تمامی کاربران می‌شود، نه فقط ترامپ.»

  عطر با بوی سیاره مشتری
یک شرکت عطرسازی با الهام از سیاره مشتری، عطری ساخته که نوت آغازین آن آمونیاک است. به گزارش دیلی‌میل، در این عطر، نوت‌های نامحسوسی از تخم‌مرغ گندیده و محصولات شوینده‌ای به مشام می‌رسد و البته نوت اصلی آن بادام تلخ است. به‌طور علمی، این عطر بوی سولفید هیدروژن و آمونیاک را در بردارد. مقدار اندکی از این ترکیب و مواد مشابه آن در اتمسفر مشتری وجود دارد. این عطر که «ژوپیتر» نام دارد، از روز 26 اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و قیمت پیش‌فروش آن، 34دلار است.

  600زلزله در یک نقطه
منطقه‌ای در نزدیکی شهر «وست‌مورلند» در جنوب کالیفرنیا طی چند روز گذشته بیش از 600بار شاهد وقوع زمین‌لرزه‌های گوناگون بوده است. به گزارش لس‌آنجلس تایمز، مراکز لرزه‌نگاری، بزرگ‌ترین زلزله را 4.9و کوچک‌ترین را 1/1ریشتر گزارش کرده‌اند. در تعریف علمی، به این نحوه از آرایش زمین‌لرزه‌ها، «ازدحام» (swarm) گفته می‌شود.

  صفحه خود ترمیم‌کننده برای آیفون
شرکت اپل اختراعی را به‌ثبت رسانده است که در آن نمایشگرهای گوشی‌های تاشوی این شرکت قابلیت خودترمیمی خواهندداشت و درصورت ترک یا خراش، از گرما برای ترمیم خود استفاده می‌کنند. به گزارش دیلی‌میل، اگرچه اپل گوشی‌ تاشو ندارد، اما اخیرا ثبت اختراعی داشته است که از آن با نام صفحه «خود ترمیم‌کننده» (self-healing) نام برده شده که از این قابلیت می‌توان در آیفون تاشو استفاده کرد. با این وضعیت به‌نظر می‌رسد که اپل به‌زودی در فکر ارائه یک مدل تاشو خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید