• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 12 مهر 1399
کد مطلب : 112015
+
-

قلب تهران در قرق دوچرخه‌ها

خبر
قلب تهران در قرق دوچرخه‌ها


رئیس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران از درخواست بیش از 300شهروند حاضر در همایش گردشگری پاک برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های تردد با دوچرخه در پایتخت خبر داد.
به گزارش همشهری، حجت نظری در مراسم گردشگری پاک که در آستانه هفته تهران و روز جهانی گردشگری با حضور حسن خلیل‌آبادی، دیگر عضو شورای شهر و به وسیله دوچرخه و اتوبوس برقی در مرکز پایتخت برگزار شد، گفت: «امروز (جمعه) بیش از 300شهروند تهرانی و فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران مسیر گردشگری پاک را با دوچرخه، اسکوتر و اتوبوس برقی طی کردند. این رویداد، جریانی با چند هدف خاص بود که در یک مسیر گردشگری، تفریحی و ورزشی و با توجه به محیط‌زیست اجرا شد.»
این برنامه گردشگری از ساختمان تاریخی افشار که محل ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران بود، آغاز شد. خانه افشار از بناهای ثبت ملی شده متعلق به دوره قاجار است. بازدید از ساختمان تاریخی دانشگاه خوارزمی که ثبت ملی شده و جزو آثار فاخر معماری کشور است، بخش دیگری از برنامه دوچرخه‌سواری بود. حاضران در برنامه سپس رکاب‌زنان به کلیسای تاریخی ارتدکس یونانی رفتند. این کلیسا یکی از بناهای واجد ارزش شهر تهران است که به واتیکان کوچک مشهور است.  حضور در ورزشگاه شهیدشیرودی یا همان امجدیه سابق که نخستین مجموعه ورزشی تهران به‌حساب می‌آید نیز بخش دیگری از برنامه روز گذشته بود که نظری در این ورزشگاه با رخدادهای تاریخی گفت: «حضور در فضای ورزشگاه شیرودی برای بسیاری از زنان دارای جذابیت بود. یکی از نکاتی که هنگام بازدید از ورزشگاه شیرودی مطرح شد هم درخواست برای فراهم شدن شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها بود که معتقدم درخواست بجایی است. امیدوارم با پایان همه‌گیری کرونا و بازگشت تماشاگران به ورزشگاه، زنان هم امکان حضور در ورزشگاه‌ها و سکوهای مخصوص را داشته باشند.»  براساس این گزارش، دوچرخه‌سواران دیروز به سمت خانه ملک‌الشعرای بهار هم رفتند که البته عوامل نهادی که مالکیت خانه را در اختیار دارند از بازدید تیم گردشگری ممانعت کردند. نقطه آخر این مسیر گردشگری موزه خوشنویسی، از دیگر بناهای ثبت ملی شده پایتخت بود. نظری که ریاست کمیته ورزش شورای شهر تهران را برعهده دارد در پایان برنامه به فواید دوچرخه‌سواری اشاره کرد و گفت: «علاقه‌مندان حاضر در برنامه تمام مسیر را با دوچرخه و قسمتی را هم با اتوبوس برقی طی کردند. در این برنامه بیش از 300نفر از شهروندان و فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران، درخواست‌شان از شهردار تهران بیشتر به مناسب‌سازی معابر پایتخت و تامین زیرساخت‌ها برای تردد دوچرخه ارتباط داشت که به‌زودی به شهردار تهران به‌صورت مکتوب تحویل داده می‌شود.» او با بیان اینکه امیدوارم قرق شهر با دوچرخه به‌ویژه در ساعات کم ترافیک و روزهای تعطیل ادامه داشته باشد، گفت: «چنین اقداماتی ازجمله مصادیق تحقق شهر شاد و ارتقای نشاط اجتماعی است. تجربه امروز نشان داد که هیچ گره ترافیکی خاصی نیز با تردد دوچرخه‌ها در شهر ایجاد نخواهد شد.» نظری در پایان با بیان اینکه تمام پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا در این برنامه رعایت و اقدامات در فضای باز انجام شده، از همکاری معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران، مجموعه برج میلاد، شهرداری منطقه7، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و سازمان اورژانس تهران و شهروندان و سمن‌های حاضر در این رویداد قدردانی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید