• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 12 مهر 1399
کد مطلب : 111976
+
-

کافه مجلس

  مخالفت با اصلاح قانون انتخابات
محمد جواد کولیوند، معاون پارلمانی وزارت کشور از مخالفت این وزارتخانه با طرح نمایندگان مجلس برای اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد. او با اشاره به تدوین طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی نمایندگان و تصویب آن در کمیسیون شوراهای قوه مقننه، گفت: نظر وزارت کشور درباره اصلاح قانون انتخابات، روی لایحه جامع انتخابات است. وی با بیان اینکه وزارت کشور به‌صورت رسمی نامه‌ای را به رئیس مجلس برای قرار گرفتن لایحه جامع انتخابات در دستور کار مجلس واصل داشته است، ادامه داد: در لایحه جامع انتخابات، قوانین مربوط به انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد بررسی قرار گرفته و ایرادات آنها برطرف شده است.

  کرونایی‌شدن 3نماینده در آخرهفته
نتیجه تست کرونای مهدی عیسی‌زاده، نماینده میاندوآب و رئیس کمیسیون اجتماعی، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، نماینده تهران و رئیس کمیسیون صنایع و معادن و روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیأت رئیسه و نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در آخر هفته گذشته مثبت اعلام شد و هر سه به فهرست نمایندگانی که به کرونا مبتلاشده‌اند اضافه شدند. به‌گزارش همشهری، در هفته‌های اخیر به‌صورت میانگین خبر ابتلای یک تا دونماینده به کرونا رسانه‌ای می‌شود. طی قریب به 5‌ماه از روی کار آمدن مجلس یازدهم تاکنون 36نماینده کرونایی‌شده‌اند و عیسی جعفری، نماینده کبودرآهنگ بر اثر این بیماری جان باخته است.

  دیوان محاسبات جدید در راه است؟
حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس خبر از تشکیل «دیوان محاسبات» جدید برای نظارت بر بودجه شهرداری‌ها داده است. حاجی دلیگانی به برنا گفته در نشست اخیر رئیس، اعضای هیأت رئیسه و همچنین روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس دیدگاهی مطرح شد مبنی بر اینکه دیوان محاسبات فعلی نمی‌تواند مسئولیت نظارت بر اعتبارات و هزینه‌های شهرداری‌ها را بپذیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید