• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 12 مهر 1399
کد مطلب : 111975
+
-

در حاشیه سیاست

  عده‌ای می‌خواهند مشارکت کم شود
یک عضو حزب اصلاح طلب اتحاد ملت می‌گوید: دلسردی مردم مانند سمی مهلک همه‌‌چیز را مسموم می‌کند. مرتضی مبلغ به اعتمادآنلاین گفته که نتیجه انقباض موجود در جامعه و سرخوردگی مردم، برگزاری انتخابات در فضایی به‌شدت یک‌طرفه و غیررقابتی و محروم کردن یک جناح ریشه‌دار سیاسی خواهد بود که بی‌شک خسارت‌هایی گزاف به بار خواهد آورد. به گفته مبلغ، گروهی تندرو که ماهیت‌شان برای همه روشن شده است، همچنان عالمانه و عامدانه می‌خواهند مشارکت کم شود تا بلکه بتوانند در انتخاباتی کم‌رأی خودشان را پیروز انتخابات ببینند. آنها حتی هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند تا مردم از تأثیرگذاری رأی‌شان مأیوس شوند و به صندوق رأی پشت کنند.

  رایزنی‌ پایداری‌ها با رئیسی، جلیلی، فتاح و نیکزاد!
حمیدرضا ترقی از فعالان سیاسی اصولگرا درباره قطعی شدن نامزدی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری به نامه نیوز گفت: پایداری‌ها دنبال این مسئله بودند، با آقای رئیسی صحبت کردند و درخواست دادند، اما تا به حال پاسخ مثبتی نشنیده‌اند؛ بنابراین اینها بحث و صحبت‌های داخل جبهه پایداری است که مطرح می‌شود، اما داخل شورای ائتلاف تا به حال چنین بحثی نشده است. ترقی گفته که علاوه بر رئیسی، جبهه پایداری با سعید جلیلی، نیکزاد و پرویز فتاح نیز صحبت انتخاباتی داشته است.

  نقدی: فرماندهان سپاه لندکروز سوار نبودند
سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه در گفت‌وگویی با برنامه «بدون توقف» با اشاره به مستند موسوم به کودتای خزنده که روایت ناقصی از اعتراض جمعی از فرماندهان سپاه به مدیریت جنگ و شخص محسن رضایی را بازخوانی کرده بود گفته است: در دوره اول سپاه یک سری افراد ترسو فکر کردند در سپاه حلوا پخش می‌کنند و آمدند که شهرت کسب کنند، نفوذ پیدا کنند و تا جنگ آغاز شد شروع کردند به مخالفت و الان هم رفتند خارج از کشور برای خودشان دار و دسته راه انداخته‌اند؛ اینها آدم‌های بزدلی بودند که حتی در یک صحنه عملیات حاضر نشدند، نقل قول‌های این افراد که قابل استناد نیست، هیچ‌کدام در دل جنگ نبودند و حتی پای‌شان به جبهه نرسید و از همان اول شروع کردند به انتقاد. وی در پاسخ به این مطلب که «نقل قولی هم از آقای منتظری مبنی بر وجود کودتای خزنده در سپاه وجود دارد که یک سری از افراد لندکروز سوار بودند و یک سری از افراد رفتند در دل جنگ»، گفت: کدام فرماندهان لندکروز سوار بودند؟ اینها حرف‌های یک سری آدم نق‌زن است، سپاه از روز اول یک مدیریت مردمی داشته و روابط باز بین فرماندهان و بدنه برقرار بوده، همیشه بچه‌ها انتقادات‌شان را می‌کردند، الان هم می‌کنند و بحث‌ها اقناعی پیش می‌رود. وقتی می‌خواستند در جنگ عملیات کنند مثل سایر نیروهای مسلح دنیا نبود که فرمانده به جمع‌بندی برسد و اعلام کند، در تمام این جلسات فرماندهان رده‌های پایین‌تر شرکت و با هم بحث می‌کردند، همینطور نمی‌پذیرفتند؛ حتی قهر و آشتی می‌شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید