• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 10 مهر 1399
کد مطلب : 111912
+
-

نکته بازی

موفق‌تر از بنیاد سعدی!
در آستانه بازی امشب پرسپولیس و النصر، وزیر ورزش عربستان قول داده در صورت پیروزی برابر نماینده کشورمان، به هر کدام از بازیکنان النصر 100هزار ریال سعودی (حدود 800میلیون تومان) پاداش بدهد. حالا کاری به کم‌ وکیف این پاداش و اینکه تیم‌های ما دارند زور می‌زنند این پول‌ها را از دل خود مسابقات بیرون بیاورند نداریم، اما انصافا اگر وزیر ورزش ایران چنین کاری می‌کرد، یک عده چه واکنشی نشان می‌دادند؟ یعنی مطمئن باشید خودشان را به در و دیوار می‌کوبیدند و همه شایستگی‌ها، سختکوشی‌های تیمی مثل پرسپولیس را زیر سؤال می‌بردند. 2سال پیش مسئولان آموزش و پرورش در یک رفتار درست تصمیم گرفتند بازی رفت فینال با کاشیما را در مدارس پخش کنند؛ فضایی درست شد که انگار جنایت شده است. راستی که بعضی از این کری‌های رنگی از هر دو طرف، بیش از حد سخیف هستند.

قلیان؛ رسوایی بی‌پایان
اینقدر که در فوتبال ایران قلیان هست، در قهوه‌خانه‌ها نیست. اهالی فوتبال ایران علاقه عجیبی به قلیان دارند و این موضوع هر چند‌ماه یک‌بار به شکلی سوژه می‌شود. یک‌بار قلیان کشیدن 2بازیکن در اردوی تیم ملی امید خبرساز شد و یک‌بار هم در مورد یکی از بازیکنان جنجالی سابق پرسپولیس شایعه شد که همزمان 5قلیان در خانه‌اش دارد. از طرف دیگر تا دل‌تان بخواهد تصاویر جنجالی از بازیکنان مشهور پرسپولیس و استقلال در حال قلیان کشیدن منتشر شده است. این موضوع در مورد بازیکنان سایر تیم‌ها هم وجود دارد، اما آنها به اندازه سرخابی‌ها توی چشم نیستند. الان هم مدیرعامل استقلال افشا کرده یکی از بازیکنان این تیم در قطر، وسط لیگ قهرمانان آسیا قلیان می‌کشیده. با این وضعیت به‌نظر می‌رسد برخی بازیکنان ایرانی به جای «سرمربی» بیشتر به «سری‌زن» نیاز دارند!

خب، البته میزبانی که افتضاح است
اگر همچنان یک مسئله حل‌نشده در مورد لیگ قهرمانان برای ما وجود داشته باشد، مربوط می‌شود به انتقادات شدیدی که برخی باشگاه‌های ایرانی و مخصوصا پرسپولیس از کیفیت میزبانی قطر داشتند؛ یعنی باید اعتماد به نفس آدم در چه حدی باشد که از ایران برود قطر و از میزبانی انتقاد کند؟ نه اینکه ما مدافع این کشور عربی باشیم، اما همین که آنها پذیرفتند در این شرایط حاد از این همه تیم پذیرایی کنند و سروسامانی به مسابقات بدهند، قابل تقدیر بود. در ایران استقلال یک سفر رفت اهواز، بعد گفتند کل تیم در هواپیما کرونا گرفته؛ بعد ما با این شرایط از قطر طلبکار هم هستیم. دمای هوا را در ورزشگاه طوری پایین آورده‌اند که عکس استفاده بازیکنان ذخیره پرسپولیس از پتو بازتاب‌های جهانی پیدا کرده، اما خب اینها که مهم نیست؛ میزبانی افتضاح است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید