• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 10 مهر 1399
کد مطلب : 111904
+
-

کیوسک


  روزنامه بوستون گلوب، همچون بسیاری دیگر روزنامه‌های آمریکایی، مناظره اول نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را سراسر «آشفتگی» توصیف کرده است. این روزنامه، دونالد ترامپ را مسئول این آشفتگی دانسته و آن را در تاریخ آمریکا بی‌سابقه خوانده است. ترامپ بسیار تلاش کرد تا نبض مناظره را در دست بگیرد. به همین دلیل بود که دائما بین حرف‌های بایدن می‌پرید و دائما با مجری برنامه درگیر می‌شد. به نوشته بوستون گلوب، تاکتیک ترامپ برای عصبی کردن بایدن، شخصی کردن مناظره بود. به همین دلیل بود که او ماجرای فساد مالی فرزند بایدن را به میان کشید. اما بایدن دست رقیب را خوانده بود و سعی کرد به خود مسلط باشد. بوستون گلوب نوشته است که ترامپ نتوانست از فرصت مناظره اول برای پاسخ دادن به انتقادها در مورد مدیریت بحران کرونا بهره لازم را ببرد و جامعه آمریکا همچنان از وضعیت موجود در مسیر مهار بحران ناراضی هستند؛ موضوعی که می‌تواند در نهایت به پاشنه آشیل ترامپ تبدیل شود.


  روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن با چاپ تصویری خاص از نخست‌وزیر انگلیس، او را گیج و پریشان میان برنامه‌های بی‌اثر دولت برای مهار ویروس کرونا نشان داده است؛ وضعیتی که باعث شده ناگهان نمایندگان هم‌حزبی بوریس جانسون او را برای توضیح در مورد مقررات متعددی که اخیرا وضع کرده است به مجلس بکشانند. نمایندگان محافظه‌کار مجلس معتقدند سیاست‌های جانسون برای اعمال سخت‌گیرانه منع تردد در شهرهای مختلف، باعث ریزش آرای حزب شده است و آنها به همین دلیل خواستار لغو این محدودیت‌ها هستند. طبق قانونی که اخیرا اعلام شده، تجمع بیش از 6نفر در سراسر انگلیس ممنوع است. این قانون با مخالفت گسترده جوانان انگلیسی روبه‌رو شده است. 


  روزنامه العربی الجدید در گزارش نخست خود به بررسی روایت‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره درگیری‌های نظامی اخیر میان 2 کشور در منطقه قره باغ پرداخته است. به نوشته این روزنامه، مجموعه تحولات نشان‌دهنده توسعه میادین درگیری به خارج از منطقه قره‌باغ و احتمال در گرفتن جنگ واقعی از سوی دو جبهه است. این در حالی است که ارمنستان مرتبا نسبت به ورود نظامی ترکیه به درگیری‌ها هشدار می‌دهد؛ تا جایی که به گفته ارتش این کشور، جنگنده سوخوی 25ارمنستان توسط یک فروند اف16ترکیه مورد حمله قرار گرفته است. در مقابل اما ترکیه بدون هیچ ابایی برای حمایت همه‌جانبه از متحدین خود در باکو علیه ارمنستان اعلام آمادگی می‌کند! العربی‌الجدید در بخش پایانی گزارش به مواضع اروپا، روسیه و ایران پرداخته و مدعی است هیچ‌یک از این کشورها تمایلی به وقوع درگیری نظامی در قره‌باغ ندارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :