• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 10 مهر 1399
کد مطلب : 111873
+
-

در حاشیه سیاست

   می خواهند جهانگیری رئیس‌جمهور شود!
محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به یادداشت اخیر عباس عبدی و درخواست او از رئیس‌جمهور برای استعفا از مقام خود در راستای تسریع حل مشکلات کشور گفته که شخصی این درخواست را مطرح می‌کند که ارزش عکس‌العمل نشان دادن هم ندارد. آقای عبدی از چه موضعی چنین سخنی را می‌گوید. این عضو مستعفی شورای مرکز حزب کارگزاران و هم حزبی سابق اسحاق جهانگیری همچنین گفته که «برخی اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند تا با استعفای حسن روحانی، مسیر رئیس‌جمهور شدن اسحاق جهانگیری هموار شود.» هاشمی درخصوص این احتمال تأکید کرد: قانون این اجازه را نمی‌دهد که معاون اول رئیس‌جمهور برای چندین‌ماه هدایت دولت را برعهده بگیرد. 

   نامزد مورد اجماع اصولگرایان کیست؟
سیدحسین نقوی حسینی، نماینده سابق مجلس و از چهره‌های اصولگرا درباره نامزدهای این جریان سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400به نامه نیوز گفت: «  نهایتا تصمیم اصولگرایان به حمایت از آقای رئیسی ختم می‌شود. اگر آقای رئیسی بیایند هیچ‌یک از شخصیت‌های اصولگرا در صحنه نمی‌مانند چون همه اصولگرایان روی آقای رئیسی اجماع دارند. » نقوی حسینی درباره چرایی قرار گرفتن قالیباف در اولویت سوم اصولگرایان هم گفته که او رئیس قوه مقننه است و جایگاه مهمی در اختیار دارد، اصولگرایان ترجیح می‌دهند آقای قالیباف ریاست مجلس را ادامه دهد و کسی غیراز آقای قالیباف در مسند ریاست‌جمهوری قرار بگیرد اما تمایل خود آقای قالیباف نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری است.

   همه باید عذرخواهی کنند
یک عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب کارگزاران سازندگی درباره اظهارات اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که خواهان عذرخواهی اصلاح طلبان از مردم شده بود، گفت: آقای بادامچیان به لحاظ سابقه سیاسی و سن و سال قابل احترام هستند اما به لحاظ تحلیل‌های غلطی که در این سال‌ها ارائه کرده، قابل نکوهش است. او سال‌ها پیش گفت که اصلاحات مرد، اما بعد متوجه شد که جریان خودش دچار این وضعیت شده است. به گزارش ایسنا، جهانبخش خانجانی با بیان اینکه همه ما و کل حاکمیت باید از مردم عذرخواهی کنیم، گفت: مشکلات کشور مربوط به شخص روحانی، دولت او و اصلاح طلبان نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید