• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 8 مهر 1399
کد مطلب : 111631
+
-

ممنوعیت برگزاری پیاده‌روی اربعین در استان‌ها

پیگیری
ممنوعیت برگزاری پیاده‌روی اربعین در استان‌ها

چند روزی است که با اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا و همچنین اعلام مسئولان کشور عراق مبنی بر ممنوعیت ورود زائران، مرزهای ایران به سمت این کشور بسته شده و به زائران اجازه حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی داده نمی‌شود. استانداری ایلام هم در این زمینه اعلام کرد به هیچ عنوان اجازه ورود به کشور عراق داده نخواهد شد و سازمان تبلیغات اسلامی ایلام هم از ممنوعیت برگزاری برنامه‌های پیاده‌روی اربعین در خود استان خبر می‌دهد. ممنوعیتی که در چند استان دیگر هم وجود دارد و قرار است برنامه‌ای با عنوان پیاده‌روی در ایام اربعین برگزار نشود. معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام در این‌باره گفت: هر سال در ایام اربعین حسینی علاوه بر مراسم جهانی پیاده‌روی اربعین، برنامه‌های پیاده‌روی به سمت زیارتگاه‌ها در مناطق مختلف استان برگزار می‌شد که امسال با توجه به شیوع کرونا، این برنامه‌ها لغو شده است.
حجت‌الاسلام حشمت رستمی درباره برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی در هیئت‌های مذهبی استان هم عنوان می‌کند: این هیئت ها تنها به‌مدت یک تا ۳ شب مجاز به برگزاری ویژه‌برنامه سوگواری و عزاداری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در فضای باز هستند. همچنین روز اربعین حسینی در هر شهرستان یک ویژه‌برنامه قرائت زیارت اربعین اجرا می‌شود. فرمانده پلیس راه ایلام هم با بیان اینکه نیروهای گشت پلیس‌راه و ایستگاه‌های ایست و بازرسی مستقر در مبادی‌ ورودی استان اجازه ورود کاروان‌های پیاده و سواره زائران اربعین به استان و حرکت به سمت مهران را نمی‌دهند، عنوان کرد: زائرانی که قصد عزیمت به استان ایلام و مرز مهران را دارند آگاه باشند هیچ‌گونه اجازه ترددی به آنها از طرف مسئولان پایانه مرزی مهران و زرباطیه عراق داده نمی‌شود و به‌منظور جلوگیری از ورود زائران اربعین به مرز مهران با هماهنگی طرف عراقی، گیت‌های ورود و خروج زائران بسته است. سرهنگ رضا همتی‌زاده همچنین تأکید کرد: امسال با توجه به شرایط کرونا، از پیاده‌روی مردم به طرف بقاع متبرکه به‌ویژه امامزاده علی‌صالح‌(ع) نیز جلوگیری خواهد شد.
خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان هم با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه برنامه‌ای با عنوان پیاده‌روی در ایام اربعین در استان برگزار نخواهد شد، گفت: نه ملاحظه داریم نه مماشات و با هرکس که سلامت مردم را هدف قرار دهد، برخورد خواهیم کرد. باید این سؤال را از خود بپرسیم که چه‌کسی در کشور عزادار امام حسین(ع) نیست؟ ولی شرایط حساس است و باید براساس مصوبات ستاد کشوری عمل کنیم و به همین دلیل مراسم پیاده‌روی در عراق یا درون‌شهرها و روستاهای خودمان هم برگزار نمی‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید