• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 8 مهر 1399
کد مطلب : 111626
+
-

در حاشیه سیاست

   واکنش رئیسی به سخنان روحانی
رئیس قوه قضاییه به سخنان اخیر رئیس‌جمهور تلویحا واکنش نشان داد؛ سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در جلسه شورای‌عالی قضایی با تأکید بر اینکه دشمن در هیچ عرصه‌ای نتوانسته ملت ایران را متوقف کند و امروز هم با تدبیر می‌توان از شرایط موجود پیروزمندانه عبور کرد، خطاب به مسئولان اجرایی متذکر شد: «ارجاع همه ناکارآمدی‌ها به اقدامات دشمن درست نیست و ضعیف نمایی ما دشمن را در تصور اثرگذاری اقداماتش و تداوم خباثت‌ها و توطئه‌هایش تشجیع می‌کند.» حسن روحانی اخیرا در سخنانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفته بود «مردم برای کمبود و مشکلات در کشور اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است آدرس اشتباه کسی به آنها ندهد یک عده‌ای به‌خاطر منافع غلط گروهی و باندی به مردم آدرس غلط ندهند آدرس صحیح تمام جنایات و فشار بر مردم عزیز ایران واشنگتن‌دی‌سی کاخ سفید است و آنهایی که داخل این ساختمان هستند این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشته‌اند و شما می‌بینید هر روز فشار و مشکلات است.»

   هشدار مطهری به وزیر اطلاعات!
علی مطهری با اشاره به سرقت از دفتر سروش محلاتی در قم از وزارت اطلاعات خواست تا در قبال این موضوع پاسخگو باشد و به نمایندگان و حوزه هشدار داد که بی‌تفاوت از کنار این موضوع رد نشوند. به گزارش اعتمادآنلاین، نماینده تهران در مجلس دهم در یادداشتی نوشت: حادثه‌ای که برای جناب‌ حجت‌الاسلام آقای سروش محلاتی در قم رخ داد، یعنی ورود شبانه افرادی به دفتر ایشان و سرقت لپ‌تاپ و هارد کامپیوترشان که حاوی مجموعه درس‌های فقه و اصول و سخنرانی‌های ایشان بوده، حادثه کوچکی نیست و نباید از کنار آن به سادگی گذشت. وزیر اطلاعات باید به سرعت پاسخ بدهد که این افراد چه کسانی بوده‌اند.

   وظیفه شورای نگهبان گزینش منتخب نیست
سیدعبدالواحد موسوی لاری، وزیر پیشین کشور در دوره اصلاحات در گفت‌وگویی با ایرنا درخصوص نگاه شورای نگهبان به انتخابات گفت: شورای نگهبان یک اصل کلی را دنبال می‌کند که من آن را قبول ندارم و آن هم سلطه بلامنازع بر ماحصل انتخابات است. گاهی می‌گویند نمایندگان اگر در داخل مجلس هم باشند ما به‌عنوان شورای نگهبان باید بگوییم که خوب هستند یا بد. موسوی لاری این نگاه شورای نگهبان را خلاف قانون اساسی و قوانین عادی دانست و افزود: شورای نگهبان یک تکلیف نظارتی برای انتخابات دارد نه گزینش منتخب. اشتباهی که می‌کنند این است که فکر می‌کنند مسئولیتشان انتخاب فردی است که می‌آید درحالی ‌که مسئولیت ‌آنها نظارت بر امر انتخابات است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید