• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 7 مهر 1399
کد مطلب : 111562
+
-

با مردم

  نوسان دلار از قیمت آن وحشتناک‌تر است
یک روز اعلام کنند دلار 50هزار تومان و همان قیمت تا یک‌سال بماند تا تکلیفمان را با دخل و خرجمان بدانیم. با این اوضاع نه می‌توانیم جنس بخریم و نه می‌توانیم بفروشیم. با این نوسان چرخش اقتصاد متوقف خواهد شد و کمر مردم روزبه‌روز خمیده‌تر.
مصطفی‌نژاد از تهران

  جلوی سفارش گوشت گنجشک و سار را بگیرند
در فضای مجازی آگهی‌هایی دیده‌ام که می‌توانید برای سفارش گوشت گنجشک و سار سفارش آنلاین دهید. صید بی‌رویه گنجشک و سار جدای آنکه خلاف مصوبه شورای‌عالی محیط‌زیست است، ضرر و زیان جبران‌ناپذیری به محیط‌زیست وارد می‌کند و باعث بر هم خوردن چرخه محیط‌زیست می‌شود. بماند که افراد تا 50هزار تومان برای هر گنجشک و سار سود می‌برند. 
سیدموسوی از شهرکرد

  هم شهریه کامل می‌گیرند و هم باید پول اینترنت بدهیم
در دانشگاه‌های پولی دولتی، نصف شهریه دانشگاه را قبل از انتخاب واحد می‌گیرند. یک‌سوم شهریه متغیر را هم گفته‌اند تا 5مهر باید واریز کنید وگرنه نمی‌توانید حذف و اضافه انجام دهید. با این وصف، کلاس‌ها هنوز شروع نشده 70درصد شهریه را گرفته‌اند؛ درحالی‌که جدا از این ارقام، پول اینترنت هم باید بدهیم که در‌ ماه زیر 200هزار تومان نمی‌شود و از اینترنت رایگان هم خبری نیست.
دانشجوی دانشگاه غیرانتفاعی از تهران

   بیمه همگانی سلامت نفری 700هزارتومان؟
با توجه به اینکه مشمولان بیمه سلامت همگانی اغلب کسانی هستند که هیچ بیمه‌ای ندارند و این قشر  بیشتر از اقشار آسیب‌پذیرند، به‌نظر مسئولان، آیا قشر مستضعف توان پرداخت نفری 700هزار تومان برای بیمه را دارند؟ آیا در این شرایط بحرانی کرونا باید رقم بیمه سلامت همگانی این میزان افزایش می‌یافت؟
حیدری مشمول بیمه سلامت همگانی

  کلاس‌های دانشگاه آزاد همچنان حضوری برگزار می‌شود
با وجود شدت گرفتن کرونا، دانشگاه علوم‌پزشکی دانشگاه آزاد هنوز کلاس‌های حضوری برگزار می‌کند. برای مثال در هفته جاری برای دانشجویان علوم‌آزمایشگاهی هر روز کلاس حضوری و اجباری گذاشته‌اند. لطفا مسئولان تکذیب نکنند؛ چون ما به اجبار سر کلاس درس شلوغ نشسته‌ایم و می‌توانیم حرفمان را اثبات کنیم.
 اعتمادی از تهران

  روی کیفیت محصولات بهداشتی ضدعفونی‌کننده نظارت شود
جادارد مسئولان نظارت بیشتری روی کیفیت محصولات الکل و مواد ضد‌عفونی‌کننده که در داروخانه‌های سطح شهرها پخش می‌شوند، داشته باشند. برای مثال برخی الکل‌هایی که روی ظرف آنها، رقم70درصد یا بیشتر درج شده زیر 60درصد یا حتی کمتر هستند که قدرت ازبین‌بردن ویروس کرونا را ندارند و این کار باعث شیوع بیشتر کرونا در بین مردمی می‌شود که به آن محصول اطمینان کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنم که به‌جای تست از منبع کارخانه، به‌صورت رندوم از محصولات داخل داروخانه و بسته‌بندی شده نمونه‌گیری شود. 
دهقان از یزد

  قیمت سیگار در دکه و مغازه چرا فرق دارد؟
سیگار مونتانا در دکه‌های روزنامه‌فروشی در تجریش ۷هزار تومان است، اما در مغازه‌ها ۵هزار و 500 تا ۶هزار تومان. تعزیرات به این موضوع رسیدگی کند. این موضوع جدا از گرانی کلی سیگار است؛ مثلا نوع سیگار مصرفی من از 9هزار تومان به 15هزارتومان رسیده است.
مصدقی از تجریش 

   بوستان بعثت خانی‌آبادنو؛ پاتوق موادفروشان و معتادان
حضور تعداد بسیاری از معتادان و موادفروشان در ساعت‌های مختلف روز و شب در بوستان بعثت خانی‌آبادنو، مقابل فرهنگسرای مهر، چهره بسیار بدی در اطراف یک مجموعه فرهنگی ایجاد کرده و باعث کاهش امنیت بوستان و مجموعه شده است. از کلانتری خانی‌آبادنو خواهشمندیم به این موضوع رسیدگی کند. 
جمعی از اهالی و کارکنان مجموعه

  اسکناس‌های کهنه را جمع کنند
یکی از راهکارهای مبارزه با ویروس منحوس کرونا جمع‌آوری اسکناس‌های کهنه توسط بانک مرکزی و چاپ مجدد آنهاست. بدیهی است اسکناس‌های سیاه، مچاله شده و پاره که در دست هزاران نفر چرخیده، در این اوضاع وخیم می‌تواند خطرآفرین‌ باشد. 
عسگری از تهران 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید