• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
دو شنبه 7 مهر 1399
کد مطلب : 111559
+
-

کوتاه از حادثه

شهادت 2مرزبان در  درگیری با قاچاقچیان
درگیری مسلحانه میان قاچاقچیان و مأموران مرزبانی در منطقه هورالعظیم خوزستان باعث شهادت 2نفر از مرزبانان شد. به گزارش ایسنا، حبیب عفری، فرماندار هویزه با بیان این خبر گفت: عصر روز شنبه گذشته مأموران گشت دریایی مرزبانی در هورالعظیم مشغول گشتزنی روزانه و انجام ماموریت خود بودند که ناگهان با قاچاقچیان مسلح روبه‌رو شده و هدف تیراندازی آنها قرار گرفتند. وی افزود: با شروع درگیری مسلحانه میان مرزبانان و قاچاقچیان مسلح، سروان مقداد بویر و استوار عبدالله مومن‌زاده از پرسنل هنگ مرزی دشت‌آزادگان و از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در خوزستان، به شهادت رسیدند. فرماندار هویزه گفت: یک نفر دیگر از پرسنل مرزبانی نیز در این درگیری مجروح شد که  اکنون حال عمومی مطلوبی دارد. عفری ادامه داد: بر حسب اطلاعات به‌دست آمده، یکی از اشرار مسلح نیز در این درگیری زخمی شده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

کلاهبرداری با فروش قبر 
مرد کلاهبردار خود را متولی قبور در امامزاده‌های شهرری جا و با فروش قبرهای ویژه به طعمه‌هایش دست به کلاهبرداری میلیاردی زد. به گزارش همشهری، این مرد که وحید نام دارد مدتی قبل و با شکایت تعدادی از شاکیان تحت تعقیب مأموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. یکی از آنها گفت: مدتی قبل و به‌دنبال فوت یکی از بستگانم، به‌دنبال خرید قبر در محوطه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بودم که با مردی به نام وحید آشنا شدم. او مدعی بود که متولی تمام قبور در منطقه شهرری است و برای خرید قبر باید با او وارد مذاکره شوم. من هم به‌دلیل اینکه می‌خواستم قبری در محلی ویژه بخرم از او کمک خواستم و درنهایت با پرداخت مبلغ هنگفتی، قبر را خریدم. اما مدتی بعد متوجه شدم که کلاه سرم رفته و قیمت قبر بسیار پایین‌تر از مبلغی بوده که من پرداخت کرده‌ام.
شاکیان دیگر نیز اظهارات مشابهی مطرح کردند. تمامی آنها کسانی بودند که برای خرید قبر در محوطه امامزاده‌های ابن‌بابویه، عبدالله و همچنین محوطه حرم عبدالعظیم با مردی به نام وحید وارد معامله شده و در ازای خرید قبر مبالغ هنگفتی پرداخت کرده بودند.
درحالی‌که بررسی‌‌ها نشان می‌داد شاکیان در مجموع بیش از 2میلیارد تومان بابت خرید قبرها پرداخت کرده بودند، مأموران برای بررسی موضوع به استعلام از اداره اوقاف شهرستان ری پرداختند و معلوم شد که قبور فروخته شده به متقاضیان تحویل شده اما مبالغ واریزی به‌حساب اداره اوقاف بسیار جزئی بوده است. از سوی دیگر مأموران متوجه شدند که اصلا فردی به نام وحید به‌عنوان متولی تمامی قبور شهرری وجود خارجی ندارد و این یعنی تمامی شاکیان هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. سرهنگ حمید گودرزی، سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: کارآگاهان با تحقیق از مالباختگان و کنار هم قرار دادن سرنخ‌هایی که از هر کدام از آنها به‌دست آمده بود، موفق شدند هویت مرد کلاهبردار را شناسایی کنند. در ادامه مخفیگاه وی در شهرری به محاصره پلیس درآمد و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی ادامه داد: این مرد در بازجویی‌ها به  کلاهبرداری بیش از 2میلیارد تومانی از شاکیان اعتراف کرد و با قرار قانونی راهی زندان شد.

معمای جسد زنیدر سطل زباله 
جسد زنی جوان در سطل زباله‌ای کشف شده و تیم جنایی تحقیقات خود را برای یافتن اسرار مرگ وی آغاز کرده‌اند.
به گزارش همشهری، ساعت 21شنبه مأموران پاکبان شهرداری در خیابان آصف منطقه زعفرانیه چشمشان به جسد زنی در سطل زباله افتاد. آنها فورا پلیس را خبر کردند و دقایقی بعد مأموران کلانتری 122دربند در محل حادثه حضور یافتند. جسد متعلق به زنی جوان حدودا 25ساله بود که دست و پای او را با یک پارچه بسته و داخل 2گونی که به هم دوخته شده گذاشته بودند. با گزارش ماجرا به قاضی رحیم دشتبان، بازپرس جنایی تهران او به همراه تیم تجسس در محل حادثه حضور یافت. هویت جسد مشخص نبود چرا که مأموران هیچ‌گونه مدارک هویتی کشف نکردند. از سوی دیگر پزشکی قانونی اعلام کرد که زمان زیادی از مرگ وی نمی‌گذرد و احتمال می‌رود که براثر مسمومیت جانش را از دست داده بود. با این حال قاضی دستور داد جسد به پزشکی قانونی منتقل شود تا علت اصلی مرگ مشخص شود. از سوی دیگر، گروهی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران جست و جوی خود را برای کشف هویت و اسرار مرگ قربانی آغاز کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید