• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
دو شنبه 7 مهر 1399
کد مطلب : 111540
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/73Ym8
+
-

شکوه پرسپولیس

پیروزی بر تیم پرستاره السد دشوار به‌نظر می رسید اما تیم گل‌محمدی با درخشش آل‌کثیر از پس آن برآمد

شکوه پرسپولیس

پرسپولیس با حذف تنها نماینده قطر در یک‌هشتم، در این کشور ماندنی شد. شاگردان یحیی گل‌محمدی عصر دیروز در یک‌بازی نفسگیر، السد را با تک‌گل دقیقه‌88 عیسی آل‌کثیر شکست دادند و به جمع 4‌تیم برتر غرب آسیا راه پیدا کردند. ژاوی که یک‌بار در سال 2018و به‌عنوان بازیکن در نیمه‌نهایی به پرسپولیس باخته بود، این‌بار به‌عنوان سرمربی مغلوب پرسپولیس شد تا ناکام بزرگ لیگ قهرمانان این فصل لقب بگیرد.
 السدی‌ها در این بازی بیشتر صاحب توپ بودند و مالکیت 59درصدی داشتند اما این پرسپولیسی‌ها بودند که با وجود خستگی در ضدحملات خطرناک‌تر ظاهر شدند. السد در این بازی 17‌شوت به طرف دروازه پرسپولیس زد که تنها 3‌شوت داخل چارچوب بود. در مقابل پرسپولیسی‌ها تنها 10‌شوت به طرف دروازه حریف زدند که در این میان 2‌شوت داخل چارچوب بود و 2‌ضربه به تیر دروازه خورد. براساس آمار ثبت شده، پرسپولیسی‌ها در این بازی 5‌شانس گل داشتند و این در حالی است که تنها 2شانس گل برای السد و ستاره‌هایش ثبت شده است. در این بازی 508‌پاس السدی‌ها با دقت 83‌درصدی به کارشان نیامد و این پرسپولیسی‌ها بودند که با تقریبا 100‌پاس کمتر و دقت 79‌درصدی، موقعیت‌های بیشتری خلق کردند. جالب‌تر اینکه السد در این بازی صاحب 9‌کرنر شد و پرسپولیس تنها 3‌کرنر به دست‌آورد اما در نهایت این شاگردان گل‌محمدی بودند که با سانتر زیبای عالیشاه و ضربه سر تماشایی آل‌کثیر روی یکی از همین کرنر‌ها به گل رسیدند و راهی مرحله بعد شدند.
در پایان این بازی محمد‌حسین کنعانی‌زادگان از سوی AFC به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد اما سایت متریکا عیسی آل‌کثیر را با نمره 7.54به‌عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی کرده است. به هر حال آل‌کثیر در این بازی یک‌گل زد، 2‌بار تیر دروازه حریف را لرزاند و 4‌دفع خطر هم برای تیمش داشت. براساس آمار متریکا حامد لک پس از آل‌کثیر با نمره 7.41بهترین بازیکن پرسپولیس بوده، دروازه‌بانی که در 5‌بازی اخیر 4‌کلین‌شیت داشته و فقط یک‌بار از روی نقطه پنالتی دروازه‌اش باز شده است.
عالیشاه هم با پاس گلی که داد، تعویض طلایی یحیی لقب گرفت، بازیکنی که در دقیقه 84برای قرمز‌ها به میدان رفته بود. پرسپولیس که حالا تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان است، باید تا ظهر امروز منتظر بماند تا حریفش در یک‌چهارم با قرعه‌کشی مشخص شود. پیش از پرسپولیس الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان راهی یک‌چهارم نهایی شده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید